Annons:
Etikettfotomanipulation
Läst 3748 ggr
Cindy-
2011-04-05 14:37

Hår stockar/Freebes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet inte hur pass intresserade ni är av hårstockar.

Jag har laddat upp dessa på Deviantart där de använts hela tiden. Men det är ju inte alls säkert att ni gör samma typ av bilder så att ni behöver dom.

Men kanske någon gör det. Eller kanske någon vill använda dom längre fram i tiden. Vem vet.

Hur som helst så är inte målade hårstockar det bästa sättet när man fixar håret. Att måla det själv är det allra bästa.

När jag gör de här hårstockarna så har jag ju ingen aning om var jag ska lägga ljuset och skuggorna. Eftersom jag inte vet till vilka bilder de kommer att användas till.

På en mörk bakgrund tex ska de flygande hårstråna vara ljusa. Och tvärtom på en ljus bakgrund gör man de flygande stråna mörka.

Dessutom anpassar man färgen, ljuset och skuggorna på håret så att det stämmer med den övriga bilden när man målar själv.

Men dessa hårstockar kan bli bra om man jobbar lite själv med dom. Tex ändrar färg - kontrast - oskärpa - skugga och highligts osv. Så att dom passar in något sånär.

Man får dra en hårstock till modellen och lägga på en lagermask för att maska bort delar man inte ska ha med. Sen gör man om proceduren tills man är nöjd.

Med den här bilden nedan vill jag visa hur jag fick till håret med "Hair stock III" Och jag tycker nog att det är acceptabelt i allafall.

Så ni som är intresserade, håll tillgodo! Och ha kul!

Klicka på länkarna och på Download file

Hårstock 1    Hårstock II    Hårstock III

Annons:
[Sephrenia]
2011-04-05 22:13
#1

Ska kolla upp dom :)

Cindy-
2011-04-06 08:15
#2

Ja det kan du göra. Jag tänkte eftersom dom används flitigt inne på DA så kanske någon här också tycker att dom kan vara till hjälp.

[Sephrenia]
2011-04-07 12:28
#3

Du dom kom i rättan tid, fick höra ett skämt häromdagen att jag var karaktären Posion Ivy (jag har skrikrött hår, håller på med urban gardening och är i full gång med plantering) så tänkte göra en skämt bild med det och de där stockarna är perfekta för att få lite mer levande hår :D

Cindy-
2011-04-07 14:02
#4

#3 så bra!  Men det är inte direkt levande hår. Jag har målat det :)

[Sephrenia]
2011-04-07 18:19
#5

mitt är hel rakt så lite fluff i kanterna menade jag mer ^^

Cindy-
2011-04-07 19:34
Annons:
Upp till toppen
Annons: