Annons:
Etikettfotomanipulation
Läst 800 ggr
Vargkvinnan
4/2/14, 1:09 AM

Tips på olika effekter i photoshop?

Halloj!

Jag har egentligen två frågor. Har letat efter tutorials på nätet men är vilse då det finns för många.

Jag vill ta en porträttbild i naturen och sen lägga på en lite gammal effekt, lite gulaktig och mättad fast ändå inte. Det är svårt att förklara och jag försökte hitta bilderna som jag gillade och som inspirerade mig men utan resultat. Så ni är mitt sista hopp! Vet ni en sådan tutorial man kan ta del av?

Sen skulle jag även vilja lära mig att göra fejk bakgrunder i photoshop så det ser ut som om det är typ väldigt oskarpt glitter i bakgrunden.

Vågade inte lägga in bildreferens till vad jag menar då jag är osäker på om man får det när det inte är ens egen bild?

Tack på förhand! :-)

/Toni

Annons:
AndersT
4/2/14, 6:53 AM
#1

Lägg gärna upp en länk till någon bild om du inte kan lägga in bilden.

Här är en länk till hur du skapar en gammal effekt - om det är ngt liknande du tänkt dig.

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

pellepiano
4/2/14, 9:50 AM
#3

När det gäller "bakgrundsglitter" eller Bokeh , finns det inbyggt i Photoshop. Dels i Blur Gallery och även i filtret Lens Blur.

Vargkvinnan
4/2/14, 6:49 PM
#4

#3 Ahhh va häftigt! Man lär sig nått nytt varje dag :-) Tack för tipset.

MrDeviant
4/2/14, 7:01 PM
#5

Är det här någonting i stil med du letar efter?

http://designinstruct.com/photography/vintage-photo-effect-photoshop/

Annars skulle du ju kunna dra ner på "Saturation" och leka med färgerna i "Curves" :)


Vargkvinnan
4/4/14, 12:54 AM
#6

#5 Ja det var liknande jag tänkte på :-) Gav mig lite att leka med. Tror det blir bra det här!

Tack för er hjälp.

Annons:
Upp till toppen
Annons: