Annons:
Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 794 ggr
Moag
8/15/14, 6:04 PM

Hur har jag redigerat bilden?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är bara en liten test för att se om bilden ser någorlunda naturlig ut, eller om det syns väldigt tydligt vad jag gjort. Jag tror nog alla kan se det, men frågan är om man kan se det direkt eller om man var tvungen att titta på bilden en tag?

Annons:
[Ellabella347]
8/15/14, 6:06 PM
#1

Det jag ser är att du gett bilden lite mer värme och lite lite ljus

Flöffo
8/15/14, 6:19 PM
#2

Tycker den ser naturlig ut. Om man inte är proffs eller sitter och stirrar länge märker man nog knappt.

//Flöffo

Moag
8/15/14, 9:40 PM
#3

#2 Men du ser vad det är eller?

Moag
8/15/14, 9:43 PM
#4

#1 Ja det stämmer faktiskt, men det var inte det jag tänkte på. Då syns det nog inte så mycket som jag trodde.

CorneliaAndersson
8/16/14, 12:34 AM
#5

Bgrunen, gräset? :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

BlackandBlue
8/18/14, 3:21 PM
#6

något är borttaget tilll vänster om hundarna o ev över/ bakom med ;)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Annons:
Exoticas
8/20/14, 2:48 AM
#7

Tagit bort halsband?

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Moag
8/22/14, 10:29 PM
#8

Nja till vänster är inget ändrat och halsband hade de inga. Vad jag tänkte på var framförallt att taxen inte var på bilden från början.

CorneliaAndersson
8/22/14, 10:43 PM
#9

Oj haha, det såg väldigt naturligt ut! :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Perly
8/22/14, 10:57 PM
#10

Den mörkare hunden sitter i en aning onaturlig vinkel i förhållande till den andra hunden samt gräset (lutar en aning för mycket åt vänster i mina ögon), den har även ett betydligt kortare skärpedjup vilket gör dess bröstkorg och framförallt rygg/bakben betydligt mer utsuddade mot den ljusare som nästan är helt skarp över hela kroppen. Att flytta denna hund bakom den ljusa skulle vara bättre från det hållet

Gissar på att bilden på den mörkare hunden är tagen i mer ljus då den har en vit "gloria" längs hjäsan och ut över örat som syns när man klickar upp bilden vilket kan vara bra att fila lite på. Skulle även mörka ner kroppen lite då den är lite "dimmigare" i färgerna än resten av bilden förmodligen  pga. ljusförhållandet när bilden togs. 

Dock är detta saker som syns främst när jag förstorar upp bilden, när den var liten reagerar jag mest på att något ser lustigt ut men hade svårt att klura ut vad mer än att huvudena ser stora ut (beror nog på raserna dock 

). Tycker du lyckats väldigt bra ändå och är nog väldigt svårupptäckt för ett otränat öga. 🙂

Alltid Oavsett

Moag
8/22/14, 11:01 PM
#11

#9 Jaa det var en liten förändring, bra att ni inte upptäckte den :p

Moag
8/22/14, 11:08 PM
#12

#10 Jo det ser nog inte 100% naturligt ut om man tittar noga, och vet om vad jag gjort.  Huvudena är dock i den storleken på dem, hehe…

Perly
8/22/14, 11:22 PM
#13

#12 Hehe inte så van med småhundar, har mestadels endast haft mellan/stora, väldigt olika proportioner från ras till ras 😃

Alltid Oavsett

Annons:
BlackandBlue
8/23/14, 12:06 PM
#14

okej ^^ såg nämligen att det var klonat på vänstersidan ;)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Moag
8/23/14, 2:16 PM
#15

#13 Ja det skiljer sig verkligen!

#14 Men på vänstersidan är nog inget klonat, jag har bara klistrat in själva taxen :)

Upp till toppen
Annons: