Annons:
Etikettgimp
Läst 1474 ggr
Gladflicka
2015-05-30 20:03

Gimp, importera bilder i bild

Hej, har ett väldigt frustrerande problem för mig som är nybörjare på GIMP. Tidigare har jag använt mig mycket av PS men det är ett tag sen nu så är redan ring rostig som det är. 

Problemet jag har är att jag har svårt med att få in tex. en bild i ett blankt "projekt" utan att bilden blir för stor, går inte att markera eller göra något med.. Hittar ingen importera knapp och känner mig riktigt vilsen, hur gör jag? Det är väl inte så att jag måste sitta och skala bilder innan och sedan "klistra in" de.. Eller?

Tacksam för hjälp!

Annons:
[Outlawly]
2015-05-30 20:10
#1

jag har för mig att man kan välja i samma lista som "öppnanytt" finns det en som man öppnar bild i lager

Gladflicka
2015-05-30 20:15
#2

Fortfarande samma problem. Bilden är större än "den blanka sidan" och den bara centreras och lägger sig direkt utan en markering eller annat så jag kan flytta/skala/ändra på något vis. Får väl skala innan då, hade bara hoppats att det fanns något sätt att slippa det. Tack ändå! 🙂

[Outlawly]
2015-06-01 10:23
#3

Jaha. men om du zoomar ut då? eller trycker på skalningsverktyget, då borde du ju ser vart gränsen går :)

Upp till toppen
Annons: