Annons:
Etikettfotomanipulation
Läst 834 ggr
Cindy-
2015-08-31 18:06

Bakgrundsbyte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inget speciellt, men fick lust att byta bakgrund på den här bilden och göra den lite mjukare.

Original

Annons:
Cindy-
2015-08-31 18:06
[TanatosNyx]
2015-08-31 21:59
#2

Åh, vilken magisk bild!

Är du ute efter feedback så skulle jag önska lite mer framträdande ansikte på flickan, hon är så vacker. Kanske lite ljus/tydligare brunt i ögonen. Men det är ju personlig smak, hur just jag tycker 😍

Cindy-
2015-09-01 06:42
#3

#2 Tack så mycket!

Ja det är alltid roligt med feedback. Vi ser ju alla olika på en bild, så det är kul att höra vad andra tycker. Tack ska du ha. 🙂

Bagtjesen
2015-09-01 12:17
#4

Fin bild överhuvudtaget, men jag undrar lite över at du placerat det allra ljusaste i bakgrunden mot de vita rosorna. Samtidigt så tycker jag det är snyggt med det lite mörkare bakom uppe till vänster och ljusare diagonalt ner mot höger, särskilt när en del av vinjetteringen plockar bort en del av rosorna. Å andra sidan så stämmer ju toner/färger så väldigt bra så jag vet inte vad som skulle bli bättre!


Cindy-
2015-09-02 07:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4  Tack för din kommentar 🙂

Ja egentligen har jag inte lagt på någon vinjettering, utan det är så bakgrunden ser ut. Jag är däremot skyldig till ljuset på höger sida. 

Jag vill klargöra lite hur jag jobbar. När jag arbetar fram en bild så tänker jag inte fotografiskt riktigt, eller fotografiskt möjligt. Utan jag gör det mitt öga tycker om.  Jag vet att många, ja de flesta kanske av mina bilder inte är tekniskt riktiga. Men det är inget jag bryr mig om. Jag gör oftast fantasy bilder. Jag vill att mina bilder ska ge en viss känsla. För mig handlar det mycket om färgers harmoni. Mina bilder är också ofta ganska softade och alltså mycket onaturliga om man jämför hur ett fotografi skulle se ut.

Det är så här jag jobbar med bilder. Du kan se ett typexempel på hur jag menar på denna bilden.

Bagtjesen
2015-09-09 17:20
#6

#5 Cindy - Tack för svaret - Jo jag förstår vad du vill göra, och du gör det så bra! Fotografiskt riktigt eller ej så har retushering funnits sedan fotografins barndom - det är bara lättare att göra det nu - men så måste det till bildseendet som du också har - med bara redigeringsteknik och utan bildsinne blir det inte någonting. - Är söderöder och har bara "padda" att skriva på.


Annons:
Cindy-
2015-09-10 17:30
#7

#6 Ja du har så rätt. retusch och bildredigering har blivit så mycket enklare med dagens proffsiga program. Ibland kan det kännas lite för enkelt t.o.m. Men det är så utvecklingen är.

Och som du skriver, även om man behärskar programmet så bör det finnas lite känsla bakom också. 

Söderöver…..låter härligt! :)

Bagtjesen
2015-09-12 13:05
#8

Söderöver = Stockholm/Uppsala området! Men fint väder för årstiden!


Upp till toppen
Annons: