Annons:
Etikettredigerare-sökes-endast-medlemmar
Läst 1055 ggr
Mysan_
2016-12-11 16:16

Redigera bilden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle någon vilja hjälpa mig med att ta bort stängslet? Tycker det förstör bilden väldigt mycket och det täcker vargen. Skulle också vara oerhört tacksam om någon skulle vilja fixa så att bilden ser somrigare och härligare ut 🙂

Tack på förhand!

Annons:
Tobbe_490
2016-12-12 20:18
#1

Det finns ju många användare här som säkert vill hjälpa dig, men jag skulle vilja ge dig ett tips: när man ska fotografera genom ett stängsel som det här, gå närmare och sätt kameralinsen genom gallret. Kan tyckas vara en sjävklarhet kanske! I andra situationer, tänk på bakgrunder etc. som kan vara störande, ibland hjälper det att man bara flyttar sig och tar bilden från en annan vinkel. Jag skulle vilja säga att bara om man utdömt alla möjligheter vid fotograferingsögonblicket , får man ta till redigering i Photoshop o.dyl.

Florrpan
2016-12-14 01:03
#2

Jag påbörjade arbetet, men insåg att det skulle ta för mycket av min tid med tanke på bilden. Det inte en speciellt bra bild, även utan staketet, tyvärr. Så det känns väldigt onödigt att lägga ner nästan en timme eller mer arbete på att få ut en bild som är väldigt medioker. Det är inget illa menat. (Men det är fullt möjligt, tar bara en massa tid).

Men här kan du lära dig något till nästa gång du fotar, se till att få bort så mycket av hindren som möjligt :)

Tobbe_490
2016-12-14 09:19
#3

Just precis Florrpan! Jag har länge undrat varför så många lägger ned en massa tid på andras bilder. Vad har man för det? Ett skulle kunna vara att man vill ha något att öva sig på men vad jag sett här är många väldigt skickliga och behöver knappast någon övning. Speciellt onödigt tycker jag det är att lägga ned en massa tid på bilder där man ser att fotografen enkelt kunna undvika det störande i bilden.

Veda
2016-12-20 07:05
#4

Det kanske känns bra att kunna hjälpa någon?

Florrpan
2016-12-20 15:34
#5

#4 Sant, annars hade jag inte påbörjat arbetet, men det var mycket arbete som jag inte hade tid med.

Nu har mysan inte återkopplat till oss en enda gång, men hon är aktiv på iFokus nästan varje dag. Känns såhär halvsurt det med.

Mysan_
2016-12-21 07:00
#6

Förlåt, jag har inte läst tråden först nu, är så många trådar som kommer upp i listan jag skrivit i, hinner inte kola alla. Jag hade ingen aning om hur mycket arbete som låg bakom, ursäkta. Och det var ett ganska litet galler, tro mig, jag provade att gå nära gallret, men man såg det i kameran i alla fall. Bilden är bara inzoomad en aning.

Annons:
fotografen.ville
2016-12-28 15:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Såhär lyckades jag med den. Hoppas att du är nöjd med resultatet. :)

Mysan_
2016-12-28 16:56
#8

#7 Tusen tack! Det blev jättefint, vad snällt av dig! 🙂

Roosenlilja
2017-01-22 10:17
#9

Att redigera bilder åt andra är ju ett bra sätt att öva upp sin kunskap på :) Det är ju roligare än att låna bilder på nätet, som oftast är bra från början. Även om jag redigerar bilder långsamt så spelar det ju ingen roll, då jag vill kunna flera olika sätt att få fram det som krävs. Det tar tid kan jag lova, men det går fortare när man börjar hitta de olika metoderna lite fortare för varje gång. hehe… Sen kanske det stör andra men ingen har ju tvingat någon. Kram

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Roosenlilja
2017-01-25 18:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Testade lite igen.

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Mysan_
2017-01-25 19:34
#11

#10 Wow! Tack så jättemycket, vad fint det blev! 🌺

Roosenlilja
2017-01-25 20:22
#12

Varsågod! 🙂 Finns fortfarande lite småfel.

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Upp till toppen
Annons: