Annons:
Etikettfotomanipulation
Läst 1423 ggr
[Rhonda]
1/11/17, 9:09 AM

Redigera gamla foton

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns den någon som kunde ta bort alla märken. Jag skulle vara tacksam. Bilden är bara på 243kb. Jag har inte originalfotot.

Annons:
[Rhonda]
1/11/17, 9:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här finns ytterligare ett foto som är tilltufsat. 266kb

Roosenlilja
1/11/17, 3:20 PM
#2

Gjorde ett snabbtest :)

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Roosenlilja
1/11/17, 3:22 PM
#3

Redigerat av S.Roosenlilja

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

[Rhonda]
1/11/17, 3:25 PM
#4

#2 Gick det så snabbt Sussi! Tack! Går det att få det en aning ljusare tror du?

[Rhonda]
1/11/17, 3:29 PM
#5

#3 Vad fint Sussi! Kan jag få se den i sepia också? Tack!

Florrpan
1/11/17, 4:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hann göra den första bilden, såg att Sussi gjorde ett bra jobb på den andra, så jag struntar i den :)

Annons:
Roosenlilja
1/11/17, 4:13 PM
#7

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Roosenlilja
1/11/17, 4:15 PM
#8

Tackar, tackar! Första gången jag gör detta, så det var ju bra att det blev godkänt.
:)

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Florrpan
1/11/17, 4:17 PM
#9

#8 Ser bra ut, har inget att påpeka :)

MEN, kom ihåg att klicka på bilderna, sedan ladda ner dem. Det ser ut som du bara sparar bilden som den är i tråden, men iFokus drar ner fil/bildstorleken för bilder som visas direkt i inlägg. Klickar man på dem först så får man dom i full storlek.

Roosenlilja
1/11/17, 4:21 PM
#10

Jaha! Tack för tipset! :) La inte ner så mycket energi på första bilden för det var sååå pixligt i min dator hehe…

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Florrpan
1/11/17, 4:23 PM
#11

#10 den hade inte varit lika pixlig om du laddade ner den stora bilden. Men gamla bilder är pixliga, och det är helt okey. Det gäller att ta bort de uppenbara skadorna, inte fixa varenda missbildning. Gamla bilder ska se gamla ut.

[Rhonda]
1/11/17, 4:41 PM
#12

#6 Tack!

[Rhonda]
1/11/17, 4:43 PM
#13

#7 Tack Sussi!

Annons:
[Rhonda]
1/11/17, 4:46 PM
#14

Tack så jätte mycket båda två! Det uppskattas! 

Kramar

Roosenlilja
1/11/17, 5:19 PM
#15

#11 Jag kollade på Moderskeppet och du har rätt! :)

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Roosenlilja
1/11/17, 6:56 PM
#16

Ny test

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

[Rhonda]
1/11/17, 9:10 PM
#17

#16 Vad fint det blev! Tack!

Florrpan
1/11/17, 11:16 PM
#18

#16 Mycket bättre. Men du har fortfarande inte redigerat orginalbilden, som  jag pratade om. Det innebär att Rhonda får en mycket mindre bild, och om bilden ska skrivas ut kommer kvalitén bli sämre.

Roosenlilja
1/12/17, 7:14 AM
#19

#18  Jag gjorde som  du sa och öppnade bilden innan jag sparade. Men det är bara en bild på 243kb. Hon har kanske större bild eller så får hon kanske fotografera fotot och skicka det igen. Jag är inte helt säker på att det går. Vad tror du?

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

[Rhonda]
1/12/17, 9:40 AM
#20

#18 Din är på 1,23mb - hur i all fridens namn kan du göra så från en bild på 243kb??? Jag fattar nada. 🤪.  

Jag funderar på att ha den i en ram sedan - det är min morfar som dog innan jag föddes. 

Jag ska ge er en utmaning i en annan tråd. 😉

Annons:
Roosenlilja
1/12/17, 11:25 AM
#21

Vet inte, men det kanske är för att jag bygger på en massa lager. hehe…

Det är roligt att du gillar bilderna! Att ha fotografier på sin familj är ju en ynnest. Hittade själv inte särskilt många foton från förr. Men min syster gjorde släktforskning och då fick vi plötsligt lite fotografier på släkten. Så helt omöjligt är det inte även om jag inte trodde det :) Tycker att fotografier säger mer än ord och det kanske man ska tänka på. Har aldrig gillat fotografier på mig själv. Men det kommer barnbarnen och kanske fler göra i framtiden. Vi får väl hoppas på att våra kort inte försvinner fortare än de gamla svartvita foton som vi kan hitta idag.

Hoppas att det går att skriva ut bilderna utan att det blir för pixliga.

Kram

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

[Rhonda]
1/12/17, 12:21 PM
#22

#21 Jag har alla de gamla släktfotona i mitt lilla brandsäkra skåp. Alla har blivit skannade. (inskannade?) Inga originala foton på väggarna. 

För 7 år sedan skannade jag all gamla färgfotona från 60- , 70-, 80- och 90-talen.  Det tog mig nästan ett år. 

Mina syskon o mina barn fick varsin usb med alla skannade fotona. Jag har kopior av usb:na i brandskåpet.

Roosenlilja
1/12/17, 1:20 PM
#23

Vilken skatt! :)

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Taggeman
1/12/17, 2:11 PM
#24

Tog bort bild efter begäran.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[Rhonda]
1/12/17, 2:15 PM
#25

inget

Florrpan
1/12/17, 2:25 PM
#26

#19 Fast den bilden du laddade upp är förminskad. Har du själv dragit ner upplösningen? Annars har du inte fått ner originalbilden.

#20 Bilden blir nog större pga alla lager, redigeringar osv. Jag komprimerade inget via Photoshop. Är storleken ett problem kan jag spara om den om du vill.

#24 Ursäkta, men du tog den bilden JAG HAR FIXAT och tog bort alla resterande skador som jag lämnade med flit för att inte förstöra den åldrade effekten. Du effektivt försämrade bilden genom att dubbelspara en JPG bild. Jävligt dålig stil, gör din egen redigering först.

[Rhonda]
1/12/17, 2:30 PM
#27

#26 Nej tack! Jag vet inget om sådant, jag är bara väldigt imponerad av det ni kan göra.

Annons:
Taggeman
1/12/17, 2:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

En omtufsad bild till.🙂 Gjorde den lite större.

Så klicka 2 ggr på bilden så blir den riktigt stor. 👍

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Taggeman
1/12/17, 4:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Ett nytt försök.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[Rhonda]
1/12/17, 4:55 PM
#30

#28  #29 Tack tack!

Upp till toppen
Annons: