Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1282 ggr
Roosenlilja
2/20/17, 3:46 PM

Någon som vet? text i photoshop hamnar fel.

Funderar på vilken inställning som krävs för att få rätsida på textflödet i Photoshop PS6. När jag skriver in text så kan till exempel Utropstecknet hamna först i textraden, när den ska komma sist. :/ Det är svårt att skriva en lång mening om det plötsligt hamnar på fel ställe. Det är bara i photoshop detta händer. Finns det någon som vet?

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Annons:
Florrpan
2/22/17, 2:01 PM
#1

Jag förstår inte vad du menar. Hur skulle utropstecknet hamna först om du skrive den sist?

Du kan antingen använda punkt-text i PS eller paragraftext.

Roosenlilja
2/22/17, 5:19 PM
#2

#1 av: Florrpan
Det är bara när jag skriver in text i Ps6 som det blir så. Skriver jag: Hej! eller en mening med kommatecken så hamnar det först i raden. ,hej !hej osv… Markören ligger först hela tiden men texten matar på som här förutom ovan nämnda.

Hjälper inte med  punkt-text i PS eller paragraftext då jag inte klistrar in någon lång text.

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Roosenlilja
2/22/17, 6:14 PM
#3

Såg nu att jag måste göra två mellanslag efter frågetecken eller liknande för att det skulle hamna efter texten :/ Men det fungerar inte hela tiden. Det verkar som det fungerar lite hur som helst hahaha..  Jobbigt när man inte har markören efter som vanligt, så man vet var det skrivs.

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Florrpan
2/23/17, 6:06 PM
#4

Lösning på ditt problem
https://www.youtube.com/watch?v=QXZlQWzp3k8

Men skillnaden mellan punkt-text och paragartext är om du klickar ut texten eller drar en ruta. Drar du en ruta så kommer texten alltid förhålla sig inom den rutan.

Har du gjort en punkt-text så kan du alltid ta textverktyget och högerklicka på texten > convertera till paragraf.

Roosenlilja
2/24/17, 12:54 AM
#5

#4 🤪OTROLIGT! Hur hittade du detta??? Nu fungerar det ju perfekt!

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Florrpan
2/24/17, 1:13 PM
#6

#5 Jag gjorde en googlesökning på de nämnda symptomen, och denna video kom upp :)

Annons:
Roosenlilja
2/24/17, 3:22 PM
#7

🙂

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Upp till toppen
Annons: