Annons:
Etikettgimp
Läst 1447 ggr
Hästbäst
5/14/17, 7:56 PM

Tabell i gimp?

Någon som vet om man kan lägga in en tabell i GIMP, och i sånna fall hur?

Hästar är våra bästa vänner

Annons:
leemland
5/14/17, 10:10 PM
#1

Vad för slags tabell?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Hästbäst
5/15/17, 7:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En sån här

Hästar är våra bästa vänner

leemland
5/15/17, 12:46 PM
#3

Okej. Testat att googla svaret?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Hästbäst
5/16/17, 3:59 PM
#4

Jag har gjort det men hittar inget🙁

Hästar är våra bästa vänner

beem
5/16/17, 9:25 PM
#5

Rita upp en tabell och manuellt lägga in tex siffror går ju men jag tror inte den sen går använda som tabell som tex  man kan göra med  Excel.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

leemland
5/16/17, 9:33 PM
#6

Har försökt leta också men hittar inget om att man kan göra så. I så fall får man frihanda de. 
Får jag fråga vad du ska med de till ? 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Hästbäst
5/16/17, 10:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag ska göra ett härstamningsbevis till kanin och när jag ska göra själva stammen så vill jag att texten (och bildrutan) ska bli i "linje liksom. Men det kanske finns ett enklare sätt?

Hästar är våra bästa vänner

leemland
5/17/17, 8:17 PM
#8

#7 Okej. Ska det se ut som bilden du bifogade ? Eller ska det vara helt annorlunda? (Ju mer info du delar desto lättare är det att hjälpa till

Försöker komma på om det är görbart och om så  på ett bra sätt 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

beem
5/17/17, 9:19 PM
#9

#7 Jag förstår inte hur du menar  - vill jag att texten (och bildrutan) ska bli i "linje liksom


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Hästbäst
5/18/17, 7:00 AM
#10

Jag skulle liksom vilja dela av bilden med en linje på mitten så jag kan skriva faderns släkt på vänster sida och moderns på höger sida om linjen. Bakgrunden ska inte vara likadan utan det är bara själva bildrutan och texten som ska se ut så där🙂.

Hästar är våra bästa vänner

leemland
5/19/17, 4:31 PM
#11

#10 Jag tror endast du kan använda dig av frihand i så fall. Eller göra boxar kanske skulle funka. 

Tror inte du kan göra en tabell på det viset i GIMP . Annars får du göra det i Exel, de skulle nog vara absolut lättast.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Hästbäst
5/19/17, 5:10 PM
#12

Ja precis men jag kom på att man kunde göra hjälplinjer så följde texten den. Tack så mycket för att ni försökte hjälpa mig🙂

Hästar är våra bästa vänner

leemland
5/19/17, 10:28 PM
#13

Ingen fara 🙂 
Ja via exel kan man ju göra "boxar" , både med tjock och smal linje 😛 Lycka till !

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: