ilustrator problem
hej, kan någon vänlig själ hjälpa mig? Jag har en äldre illustrator och en Mimaki skärplotter. Det fungerade med att göra outlines tidigare från en vanlig svartvit bild men nu efter ominstallationen säger det stop. Jag bifogar en bild, vet någon hur jag kan lösa det, vad är DLL?
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Maris, DLL-filer var från början avsedda för att spara diskutrymme och minnesanvändning för program som bägge behövde samma resurser.
I ditt fall verkar en sådan fil saknas. Du kan återställa den genom att installera programmet igen alternativt uppgradera. Det är svårt att säga vilken fil det rör om detta är enda felmeddelande du får.
mvh Martin
Maria, vad var det du ominstallerade, Illustrator eller FineCut. Prova att ominstallera den du inte har gjort det på. Enligt webben så ska FineCut 7 vara en vanlig plug och play (minimalt med manuell insats) så det borde inte vara ett problem men i ditt fall så är det Illustrator som klagar. I ditt fall skulle jag börja från början, ominstallera Adobe och sedan illustrator.
mvh Martin
Rättning: I ditt fall skulle jag börja från början, ominstallera Adobe och sedan illustrator. Ska självklart vara: I ditt fall skulle jag börja från början, ominstallera Adobe och sedan FineCut 7.
Sorry
Martin

Tusen tack, då är det bara att börja leta originalskivan.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo