Make over,,,test
Provade på en övnbild av G.Englund

Jag skulle nog säga att du borde sänka opaciteten i det lager du jobbar med när du sminkar för att "spara" små detaljer i ansiktet och inte bara dra över allt med en pensel..

#2 javisst,,,du har så rätt, eftersom det är första gången jag gör det här så ser det säkert lite väl klumpigt ut :)
#4, hehe! Det är ju bara att övaövaöva ;) Kommer säkert bli jättesnyggt när du gjort det några gånger 

ja det här va lite knepigt, ögonen var svåra med "vecket" på ögonlocken, så har jag ju tagit i ordentligt,,,inte precis så diskret,,, :-) men, men,,,öva, öva 

För att få det se naturligt ut måste du använda dig av separata lager och sedan använda dig av blandningslager.

#7 vet inte om jag hittat något blandningslager i Elements 2.0 men det kanske finns, goda råd,,,mottages ;-) med tacksamhet!

Jag tycker du har gjort ett bra jobb, lite kladdigt vid ögonen, men annars var det väl helt okej :)
Får man leka lite med bilden? :) 
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.

Fridoliin, du kan ju alltid utgå från orginalbilden som finns bland våra övningsbilder på Pixbox. Sök efter "övningsbilder" här på forumet så hittar du länken. Bilderna där är ju fritt fram att använda för att testa/träna/utvecklas/leka lite :)
Bilden ser lite suddig ut på den omgjorda bilden?

#10 Okay :) Tack, ska kolla där :)
/Frida

#11 jag lade ett svagt rosatonat lager över för jag ville att det skulle vara lite "softat" ville att bilden skulle bli lite "parfymreklamsaktig" om du förstår vad jag menar,,,inte direkt naturlig alltså, utan lite överdrivet retuscherad. Ögonlocken blev hemska,,men men,fortsätter öva. Bra att det finns tillgång till övningsbilder för alla,,,toppenbra!

#12 du kommer inte åt tråden med övningsbilder om du inte är medlem härinne. Lägg sajten som favorit så öppnas alla trådar som är reserverade för våra medlemmar.
Mvh Ingela

Mycketmycket bättre!

tackeli, tack :-) skräckbilderna från igår kan ju få bli en topplacering på extremt misslyckad retuschering,,,nån ska ju göra såna oxå, hi, hi kan ju kanske va bra att se hur man INTE ska göra,,,och igår tyckte jag den sista var hyfsad, idag/ riktigt riktigt UGLY Betty,,,verkar som man lär sig ngt iaf…gonatt alla :)

Mycket bättre!
Man lär sig av sina misstag så är det för alla, tror inte jag kan räkna alla bilder som jag har misslyckats med :)
Övning ger färdighet! 

Tack Ingela! Det känns som jag kommit en liten bit på väg iaf,,,kommentera gärna mina sista bilder,,,vad jag gjort fel,,,eller vad jag möjligen lyckats med! Mvh Åsa

den sista bilden, ska det ju va, för det är ju bara en ny idag, har förstärkt ögonfärg, läppar, lagt till rouge, jämnat till hudtonen, lekt med skuggor,,,

Ingen som vill säga ngt?
Jag tycker det var bra. Inte "för mycket". Men en sak jag la märke till direkt var att högra ögat verkar lite urblekt? Och att det har tappat skärpan liksom..

När man softar är det viktigt att enbart softa huden, inte ögon, mun m.m då blir det lite dimmigt över bilden.
Gör en lagermask när du har softat och måla fram konturer och annat som inte ska vara softat.
Annars var det bra gjort :)

Fast nu menar jag den sista bilden,,,den första kan vi glömma för den är riktigt riktigt, urdålig,,,men den sista tyckte iaf jag blev lite bra! :-) har läst det som skrivits nu om digitalsminkning, och nu känns det som jag lärt mig en del,,,bild #19 ville bara få lite respons på den, om den var bättre! 

#24 tack,,,hmm tyckte jag gjorde likadant med båda ögonen, men du har säkert rätt ;-) tack för du ville lämna en kommentar!
#26 jag tror att hon pratade om den sista bilden :P

fast den sista bilden är inte "softad" överhuvudtaget…men tack iaf!

Om den inte är softad vad har du då gjort? Det ligger som en dimma över bilden och ser softat ut.
Mvh Ingela

Ingela, menar du bild 19? Mvh Åsa

Hej Åsa!
Ja, det är den jag menar
Mvh Ingela

Hej Ingela! Om jag nu kommer ihåg rätt, så softade jag bara huden,,,men visst den ser dimmig ut, tror inte jag la något lager över, hmm, men något konstigt måste jag väl ha gjort! Det här var svårt att få bra tycker jag, så att allt stämmer, och blir "lagom" har inte riktigt grepp om alla lager, och blandningslager än, det här var mina första försök. Jag får väl fortsätta öva på det här, tack för att du "orkade" med mina tappra försök iaf! Mvh Åsa

Tack Åsa, kul att höra, man gör så gott man kan :)
När det gäller softning så tog det jättejättelångtid för mig att lära mig softa snyggt. kan inte ens räkna alla timmar jag la ner för att få det bra.
Jag har provat de flesta metoder för att softa men idag använder jag gaussisk oskärpa i olika blandningslager i kombination med lagermasker och opacitet för att få en fin softning som behåller strukturen i huden.
Det är bara att öva på men viktigt är att du inte lägger softningen rakt över bilden utan enbart på huden där den ska vara för att ge en mjukare känsla.
Mvh Ingela

Som ni kanske märkte så höjde jag kontrasten ganska mkt, därför att jag gillar bilder med hög kontrast ;) Och så Äääälskar jag grönt :) ;D
/Frida
# 38 Läpparna.. nej.. Det högra ögat var inte heller så bra. Det vänstra ögat däremot tycker jag att du har lyckats bra med! :)

Usch ,, kände nu att jag inte alls var nöjd med den bilden ..:S Glöm vad jag sa :P
/Frida

#41 Fortsätt du bara :-) kul att hålla liv i tråden och se hur det går för andra! Tack för kommentaren om min bild! Mvh Åsa
Får man pröva själv att göra om bilden? Vart lite sugen nu när jag ser era bilder :P
okej :) var inte så noggrann.. ville bara testa en gång :D

#49 Den gillade jag :-) Mvh Åsa
#49. Din var jättecool juh . Med blodet i ögat
Hur gjorde du det?

Vilak snygga bilder alla gör :O :D Ni är så duktiga allihopa :D
/Frida

Jag har bara en liten fråga…
Hur gör ni läpparna ?
Jag använder mig av lassot och trycker sedan på ctrl u och edan färgar jag i den nyans jag vill ha..
Men då blir kanterna så skarpa, och det ser väldigt overkligt ut =/ Fast nu har jag börjat med att ta oskärpedroppen och göra det lite "mildare", men jag är fortfarande inte nöjd =/
Hur gör ni?
Tack på förhand :)
/Frida
Jag gör som jag gör med ögat. Jag byter "läge" lr vad man ska säga. Sedan använder jag suddet och vit färg, och markerar läpparna med färgen.

Sedan gör jag så att jag använder filtret/Oskärpa/Gaussisk Oskärpa och ändrar så jag blir nöjd. Sedan ändrar jag tillbaka läget alltså till den vita rutan med en cirkel i. då blir det en markering runt läpparna .
Och för att det här ska funka så trycker du Skift+Ctrl+I lr. så kan du klicka på Markera/Omvänd .
Sedan gör man ett nytt lager "Lager/Nytt Justeringslager/Nyans/Mättnad…"
Där ändrar du vilken färg läpparna ska ha :)
Sry om jag inte förklarar så bra xD Är det nått du undrar är det bara att fråga.

Okej, tack så mkt för förklaringen, jag tror jag förstår det mesta, jag ska nog testa nu med en gång :)
/Frida
Okej :D