Medaljonger är fint
Jag har fastnat för medaljongtapeter på sista tiden, tycker det är skitsnyggt och gör ett varmare intryck i bilden, vad tycker ni?
Bifogar en före- och efterbild, foto: Gunnar Englund
Den här bilden har redan varit uppe en gång fast med en annan bakgrund (världens sötaste unge som liknar en ung Audrey Hepburn tycker jag)
Före:

Efter:

Jättefiint :D Det första jag såg är dem stora blänkande ögonen när du hade redigerat bilden :D Underbart :)
Jag tyckte dock inte att tapeten du lade till där bak passade så bra med klänningen hon hade på sig. Fast vad vet jag, är inte så duktig på sånt, men det var iaf det jag reagera på. ;)

Tack! :)
Spelar ingen roll hur duktig man är, det är synintrycket man ska gå efter och där tycker vi alla olika. Skulle tro att många kanske tycker det blir plottrigt och jag tror absolut att Gunnar kommer tycka det, haha 
Haha okej, det är vad jag gillar med den här sidan, alla är så himla ärliga och ändå trevliga :) Du sköter sidan bra Ingela.
Medaljonger är det vackraste som finns, läckert "belyst" i detta fallet.
Jag håller nog med att just denna medaljongfärg inte går helt ihop med den virkade koftan, det är lite för stort spann mellan kulörerna helt enkelt. Koftan i sig har fått aningen för mycket boost i både skärpa och ljus, de redan svaga texturerna, framförallt på vänster sida är nu helt borta. Ögonblänket är på tok "too much". Huden har du landat kanon, fint justerad och inte söndersmetad ner till vaxdocke-effekt, vilket på barn ser ännu värre ut än på vuxna modeller. Detaljrikedomen i håret är tutti outstanding, grymt bra gjort!

Tackar Petersén för mycket bra konstruktiv kritik, jag ska titta närmare på dom bitarna :)
vad ska det vara för färg på tapeten tycker ni då?
(gunnar kommer säga såhär: - kan du inte lägga lite oskärpa på tapeten?
)
Pröva, det kanske skulle gå. Heja Gunnar xD

Du Ingela, tänkte på om du lägger liiiiiite gaussisk oskärpa på bakgrunden????

Angående färgvalet så reagerar jag inte negativt på det, ögonen är jag benägen att hålla med om, lite mer dämpning. Nu ska jag erkänna att jag sitter vid en taskig plattskärm och inte kan bedömma bilden fullt ut.

#7 vad var det jag sa? 

jag tyckte det var jättefint:) av nån anledning känns det som om det kanske hade varit ännu bättre med större mönster på tapeten..:)
Vågar amn fråga vars man hittar medaljongtapeter, får man gå ut och fota dom själv?:P
Anna

Nä, du behöver inte fota dom själv :)
Du jobbar med pattern (mönster) i ps, sök på deviantart tex men det heter damask på engelska, där finns massor.
Mönstren du laddar ner lägger du under Adobe/förinställningar/mönster.
Du måste göra en friläggning först sen byter du bakgrund, genom nytt justeringslager/mönster. (läs in mönstret om det inte ligger där). När du har valt ditt mönster kan du själv bestämma storleken på "tapeten"
Det bästa är om du har en mellangrå originalbakgrund, när du har valt mönster så sätter du det blandningslagret på täcka över (overlay) - Klart! :)
Photoshop är fantastiskt 
Mvh Ingela

jaha va härftigt! måste testas, tack för tipset!:D

Jag tyckte det var en jättefin redigering, men det första jag tänkte på var att ögonen såg läskiga ut, det blev lite för mycket. Annars har jag inget att anmärka på!:)