Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettgimp
Läst 773 ggr
LeeKnow
0

Hjälp med Gimp?!

Hej! :) 

Har en kamera (Canon Eos 1100D) som jag fotar med, när jag sen laddat över bilderna i datan och kanske vill redigera dem i GIMP så får jag upp en ruta där det står att det kraschar typ..  

Och på något mystiskt sätt så har min mapp med mina allra första bilder försvunnit (kollat papperskorg och om jag råkat lägga den i andra mappar men nope..)  Men som tur är så gjorde jag massa kopior av de bilderna, (vet ej varför xD) så jag har ju kvar de iaf men problemet är att varken GIMP eller Photoscape vill ens "visa" alla kopior så jag kan ju inte redigera de? Jag får bara välja mellan kanske 5 bilder eller nåt? Ska de va nåt eller är det min dator som har nåt emot kopior? xD 

Tacksam för hjälp!!

Speciellt då jag själv inte kan något om sådant.. 

LeeKnow
0

Och är det nån som kanske vet varför mappen har försvunnit så får ni gärna skriva det.. :)

leemland
0

Det ända jag kan tänkta mig mig är att du kanske aldrig riktigt "sparade" bilderna/mappen och att de blev något fel på de viset. 

Har du den senaste versionen av GIMP nedladdad? Vad fotar du i? Jpeg och/eller Raw?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

LeeKnow
0

Nej har inte den senaste versionen av GIMP :P

Förstår inte riktigt hur du menar? :/

bamse6311
0

Ladda ner och installera den senaste versionen av GIMP som heter 2.8.6 så kommer GIMP att funka igen.

GIMP kan du laddar ner HÄR.

Angående försvunna bilder så kan knappast en mapp bara försvinna utan att man själv plockar bort den.

Har du Windows OS så kolla i Windows Live Photo Gallery om de finns där.
Annars så har du troligen själv plockat bort dem eller inte sparat dem.

Bästa hälsningar,
Bertil

LeeKnow
0

Och tack :) 

Jo mappen är helt försvunnen.. Bara kopiorna kvar..

leemland
0

Konstigt att en hel mapp bara försvinner på det viset :/  Men hoppas det har löst sig med GIMP :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/