Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettredigerare-sökes-endast-medlemmar
Läst 2821 ggr
Malinolsn
0

Ändra bakgrund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon som skulle vilja hjälpa mig att byta bakgrund på denna bild? Om det går? Denna är ju inte vacker direkt..
Lägger ut bakgrunden som jag helst vill ha också, om ni har något bättre alternativ så är det fritt fram! 🙂

Öppna gärna bilderna i en ny web-flik, så blir de större :)

Malinolsn
0

Bakgrunden

Cindy-
0

Här kommer bilden helt utan någon redigering alls av originalen. Bara byte av bakgrund.

Cindy-
2

På den här bilden har jag ändrat färgen en aning och använt lite dodge and burn.

Cindy-
4

Och så provade jag en helt annan bakgrund för skoj skull.

Malinolsn
0

Åh, tack så mycket! Vad duktig du är!! 🙂

Cindy-
0
Malinolsn
0

#6 Måste bara fråga, vad använder du för program? 🙂

Cindy-
0

Jag använder Photoshop. 🙂

bamse6311
0

Snyggt jobbat Cindy.

Har försökt att få till det där med att ändra bakgrund i GIMP.
Vet att det skall funka och har kollat lite tutorials men får inte riktigt till det.

Snyggt jobbat som sagt var.

Bästa hälsningar,
Bertil

Cindy-
0

Tack Bertil.

Ja jag har aldrig jobbat i GIMP så jag vet inte alls hur det fungerar.

Men vad är det som du inte får till bra när du byter bakgrund?

bamse6311
0

Fattar mig helt enkelt inte på hur man gör och de flesta "tutorials" är ju på Engelska vilket strular till det ännu mer för mig.

Försökte byta ut en himmel i bakgrunden mot en annan men fick helt enkelt inte till det.

Kanske jag som är för gammal gubbe att försöka mig på sådant som jag ändå inte begriper *skrattar*.

Bästa hälsningar,
Bertil

CamillaS
0

Cindy, hur får du med alla hårstrån? Tycker just det är skit svårt.

Cindy-
0

Ja du, det är sällan jag också får med alla hårstrån. För att få med hårstrån behöver man ha ett fotografi som är fotad av en duktig fotograf mot en enfärgad bakgrund där kontrasten mellan håret och bakgrunden är skarp. Eller om bakgrunden har mycket oskärpa, då går det också bra.

I det här fallet när man måste frilägga en modell med en rörig bakgrund så förstörs det mesta av håret. Så då målar jag dit nytt. Det är alltså ren bluff. Men man har inte så mycket att välja på.

Det finns ju också hårpenslar man kan använda om man vill. Men jag är inte så förtjust i dem så därför målar jag själv.

Jag har gjort några hårstockar som man kan använda. Dom ligger ute 

på den här sidan. Hår stockar 5 olika samlingar.

Det är alltså färdiga hårlängder som jag målat. Många använder dom när dom ska skapa bilder där det är problem med håret på modellen. Man lägger på håret, och målar bort överflödigt. Alltså lägg en lagermask som du kan måla i.

Det går att få till det snyggt. Så ladda gärna hem dom och prova. Där finns också en tutorial på hur jag målar dit håret som jag förstört. Ladda hem och se om du kan ha någon nytta av det.

CamillaS
0

#13 Tack för det. :)

Cindy-
0