Göra foton mindre!
Ofta så råkar jag ut för att olika forum vill att fotona man lägger in där är mindre än det jag har, vanliga foton från digitalkamera, hur gör jag då? Behövs det ett speciellt program? Bifogar en bild som jag skulle vilja få ner till 80x80pixlar,6kB, går det överhuvudtaget?
Chansar med er proffs på detta forum, har frågat så många utan att få något bra svar.
Jag själv håller till mest på Siamesforumet.
Tack så mycket på förhand/ Helena
haha när ja förminskar mina bilder använder ja faktiskt paint xD de e snabbt o smidigt va ja tycker =)

Vad har du för program?
Haha xD Men har inte du photoshop mackan? :O De ända man gör då är att gå in på "Bild/Bildstorlek" och sedan skriva in hur bred bilden ska vara ;)

Eller så högerklickar man precis ovanför bilden där det brukar stå "untitled-1 100% blabla…" och klickar image size;) Jag brukar inte gå in på menyerna mer än nödvändigt.. Man sparar ju någon centimeters musrullning där;) Höhö..
det funkade inte för mig xD
#3 jo ja har photoshop men paint kan ju inte bli dammigt =( så nån gång använder ja den lilla rackarn ^,^ och där minskar man procentvis ;D
Hur gör du i paint då? xD Går det verkligen där ?

Det var ju busenkelt, tack

Ska jag bara göra en snabb förminskning lägger jag antingen upp dem på bilddagboken och sparar ner bilden (för då är den skalad till 500px på bredden. Eller så öppnar jag datorns mapp-bild-system grejjs som visar bilder i en slideshow grejj.. Därifrån print screenar jag bara fönstret, i bildens lämpliga storlek (mappen går ju att ändra storlek på och då följer fotografiet efter och anpassar sig efter dess storlek. Sen klistrar jag bara in screenshoten i paint och klipper ut bilden i den storlek jag vill ha och sparar i PNG (för då smetar den inte ut sig och brukar behålla en lägre storlek än när man sparar i BMP som har ungefär samma ickesmetande stil).

Tycker det lät väldigt krångligt..;D
#9 haha jah de där var juh inte alls krångligt.. :P Jag orkade inte ens läsa färdigt. (då är det illa)

#9 det var det sjukaste jag hört, rofl på den how-to´n
haha de ja gör e o öppna paint , öppna bilden , sen gå in på bild menyn sen "ändra storlek/snedställ ^,^
jag förmnskar oxå bilder i paint…enklaste som finns
#13,14 Gick in där nu och har faktist aldrig sett att det går att förminska och allt det där i paint, trodde bara att man ritade i paint ;)