Thumbnail program sökes
Hej alla fotoglada! Jag söker, och har gjort så länge nu, efter ett enkelt och smidigt Thumbnail program för hemsidan.
Ska vara till portofolio, med små bilder bredvid och vid klick blir dom större.
Har prövat diverse zip-program etc. men ingen av dom har jag lyckats få fungera med hemsidan. Jag kör med både html och css. Några förslag? Önskar att det är snyggt, enkelt och gratis! :-)
Tack på förhand! Ps. Jag har Photoshop 9

Tror du får mer svar om du ställer din förfrågan på datorn.ifokus istället, här pratar vi mest bildredigering
Mvh Ingela
Porta är förmodligen vad du behöver. Ett annat heter JAlbum. Det är mer komplext men klarar också mer saker.
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag känner mig extrasnäll idag så jag tipsar lite:
Ett par rätt trevliga som dessutom är gratis är:
(Det finns demos på de olika sidorna om man vill förhandstitta)
Visst kräver dom lite "snickerier", men vill man vara fin…

Åh tack så mycket för snabba suveräna svar.
Ser fram emot att kika på samtliga program! Varmaste tack!

Hej igen! Vad gör jag för fel? Jag får varken JAlbum eller Photofolio att fungera och jag förstår inte varför!
Jag laddade upp allt som skulle (classfiler och .jar etc. Minns inte exakt vad det stod där nu, har det inte framför mej men ni vet säkert vad jag menar). Laddade upp allt till FTP'n men sidan går inte att hitta. Testade både med JAlbum och Photofolio!
Helst vill jag ha en photofolio där det finns något slags kopieringsskydd (i stil med java). Men det finns kanske inte?

Jag använder JAlbum och använder inte FTP:n som finns med det programmet. Jag försökte men fick det inte att fungera så jag kör över webbalbumet direkt till min server via Smart FTP som jag använder till hemsidan.
I JAlbum kan man göra inställning för skydd mot att ladda ner bilderna, går säkert att kringgå för den som är lite haj på sånt men det blir lite svårare.
Om du vill använda JAlbum kan jag hjälpa dej igång i såna fall är inte så haj på det själv men det fungerar i alla fall :-)

Åh, tackar varmt för hjälp, Irma - privat mess har skickats och förhoppningsvis blir det ordning på albumet till slut. :-)