Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettoff-topic
Läst 991 ggr
leemland
0

RawTherapee språkändring

Jag undrar om det går att ändra språk på rawtherapee. Har testat att googla men hittar inget :S 

Finns de någon här inne som vet hur man gör? Eller det finns kanske bara på engelska nu?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

bamse6311
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej leemland.

Jag har det på svenska och har nog laddat ner det från länken som Kameratrollet hur i sin kurs.

Hoppas att det fixar sig så att du också får det på svenska.

Bästa hälsningar,
Bertil

leemland
0

#1 Okej, jag vet inte var exakt jag har laddat ner min, den är på engelska:P . Men jag hoppas inte jag behöver ominstallera den för att få den på svenska. Hoppas de finns något annat sätt.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

bamse6311
0

Hej igen.

Hittade nu under den knappen/menyn som på svenska heter inställningar och är näst längst till höger högt upp sidan om "helskärm".

Hoppas att det hjälper dig, där finns många språk att välja mellan.
Undrar faktiskt om jag kanske inte också har haft det på engelska från början och ändrat det där.

Hoppas att det fixar sig för dig.

Bästa hälsningar,
Bertil

leemland
0

TACK så hemskt mycket bamse6311! Nu har jag fått de på svenska :)

/ J 

bamse6311
0

Inget att tacka för leemland.
Tycker enbart att det är kul att vi alla kan hjälpa varandra här på sajten.

Kul att det fixade sig för dig.

Själv så har jag inte använt RawTherapee så mycket men skall försöka lära mig grunderna.

Är ju så "fast" i GIMP *skrattar*.

Bästa hälsningar,
Bertil

leemland
0

#5 Jag använder de ibland när jag blir irriterad "på gimp" :P Tycker de är bra om man bara vill ändra lite småsaker :P Kan inte grunderna på något av de :P Sitter mest och pillar, och kollar videos på lite mer avancerade saker :P haha.

/ J 

bamse6311
0

Tror också att jag skall börja testa det lite ordentligt.
Till att börja men så har man ju Kameratrollets kurs och sedan så finns det säkert många tutorials även när man googlar.

Gillar själv att kolla tutorials på youtube och det var där som jag hittade den som jag gjorde bifogade bild i.

Å andra sidan så använder jag väl själv personligen mest bildbehandlingsprogram att göra det vanligaste som att beskära, ändra storlek, vitbalans, konstrast samt färger osv.

Dock kul ibland att sitta och experimentera lite *skrattar*.

Bästa hälsningar,
Bertil