Hjälp med penslar
Hej jag har hållet på en del med scrapbooking men det är ett tag sen. Nu vill jag göra egna tavlor och vill ha hjälp med hur man använder penslar ? Jag har laddat ner penslar och fått det att funka på ps. Men jag fattar inte hur man kan göra för att få dom större och hur man kan byta färg med dom ? Min fråga är hur man använder penslar med motiv ?
vet du någon bra sida vart man kan ladda ner snygga penslar av motiv ?
hur kan man ha en sida av en blomma i rosa sen nästa streck i tex lila ?? går det ens ??
Hej.
Vet inte om detta kan hjälpa dig men HÄR finns många penslar att ladda ner.
Bästa hälsningar,
Bertil
Cindy http://bildredigering.ifokus.se/discussions/523c4b67ce12c42354000b13-magisk-konstnar kan mycket sådant här.
Tror säkert att hon kan hjälpa dig.
Bästa hälsningar,
Bertil
#3 Du byter fg-färg för varje nytt moment du målar / ritar i bilden.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Om man är medlem på Deviantart så är det okey att ladda ner penslar, tutorialer och andra stockbilder därifrån. Oftast kräver dom att man också har ett galleri där eftersom ägaren till penslar och stockbilder vill se vad man gjort. Man måste också alltid ge credit. Alltså en länk tillbaka till ägaren av penslar och stockbilder.
Att jag skriver det här är för att det så lätt länkas till Deviantart. Men Deviantart är ingen fri sajt för allmänheten där man bara kan ladda hem saker. Den sidan är för medlemmar. Och det är medlemmarna själva som står för stockbilder och som gjort penslarna.
Jag har själv hårstockar på Deviantart som jag suttit i timmar och gjort. Plus andra stockbilder. För att jag ville ge något tillbaka till de andra. Jag har däremot inga regler för mina stockbilder. Utan man får använda dom hur man vill i sina bilder som man skapar. Och man får sedan använda sin färdiga bild i kommersiellt syfte om man så önskar. Men det är ett fåtal som tillåter det.
Vissa medlemmar renderar stockbilder i 3D program vilket tar lång tid. Det kostar också pengar att köpa de delar de behöver för att skapa de här stockbilderna och modellerna.
Vissa målar och vissa fotograferar osv. Det är alltså medlemmarna själva som bidrar med stockbilder och penslar.
Jag har skrivit om detta tidigare här eftersom det har missbrukats och missbrukas hela tiden. Okey, om du använder en pensel och bevarar din bild i din dator, så vet ingen att du laddat ner den.
Men så fort den publiceras på internet så är det alltid någon som hittar den. Oftast i allafall. Jag läser nästan dagligen om hur man hittat sidor med som dom kallar det "Stulna stockbilder" och massor med färdiga bilder som folk gjort. Tack vare detta så har flera bra stock ägare och bildskapare stängt sina konton på Deviantart. Och vissa har lagt ett pris på sina stock bilder och sina penslar.
Så att folk bara går in där och hämtar är inte okey. Det vore så enkelt att bli medlem och lägga upp sina bilder där i ett galleri. Ge credit och visa för stock ägaren bilden man gjort. Då skulle ingen kunna säga någonting. Och alla vore nöjda och glada.
Varje ägare till penslar eller stockbilder har sina egna regler därför bör man alltid läsa deras Term of Use innan man använder deras resurser.
Det här gällar ALLA sidor som ni laddar hem stockbilder ifrån. Läs ALLTID Term of Use.