Kalibrera skärmen
Någon som har något bra tips på hur man enkelt kan kalibrera skärmen?
Min skärm verkar jätteröd, och om jag minskar på den röda så blir den jätte gul osv osv. jag har testat kalibreringsproigrammet i windowns, men det förstår jag inte mycket av. plus att dom vill att man ska stänga ute allt ljus för bäst reslutat och det är omöjligt. det är en del där dom ber en justera så att mittenrutan tonas ut mot ramen. vad menas med det egentligen? jag är bara förvirrad. någon som är bra på att förklara saker för yrbollar? ;)

Kalibrering av skärmen handlar oftas om kontrast. dvs vitbalansen på skärmen.Har du konstiga färger så är det nog ide´ att inhandla en ny skärm eller kolla över skärmkabel och grafikkort.
Jag har precis inhandlat en ny skärm, därför har jag krux med att få tillinställningarna :)
en Asus 17" VB171D
Jag har haft liknande problem som jag löste genom att köpa
en eye-one display 2, proffesional monitor calibration från pantone/gretagmcbeth.
En fiffig liten apparat som man lägger mot skärmen och så kalibrerar DEN ljus och färgstryka.
Man får visserligen kallibrera om skärmarna lite tit som tät då skärmen tappar inställningen efter ett tag varför de gör så vet jag inte. Hursomhelst så tycker jag att det är en ovärderlig liten (smådyr) pryl när man arbetar mycket med bilder i datorn.
mvh
laimer
är denna för röd och lite mörk?
och denna gul?
och denna väldigt mörk och lite röd?

Ja, Jenya bilderna ser ut som det du frågar om.
Investera i en eyeone, där har du en enkel bruksanvisning
Mvh Ingela