Klassiska Photoshopcitat!
Det finns en del citat rörande photoshop som fastnar och blir klassiska, tänkte kolla med er medlemmar vilka ni har hört.
Det är två uttryck som har fastnat hos mig:
- "May the photoshopforce be with you" - slutcitat på många tutorials från NAPP
- "Amazing but truth!" - Russel Brown
Fyll på i tråden om ni vet fler, det är kul att läsa 

- "Fasen, det funkar ju inte " Ofta använt av bl.a mig
"När Thomas Knoll gäspar är han trött" - Glenn Knoll

Citat och citat, men "Det ordnar/tar vi bort sen" - måste väl kvala in :)
" va fan tänkte ja på ?" använt ofta av mej med lagom depprimerad röst =D och "its not the photoshop that matters its how you use it"

"Jag ska bara…"
- används väldigt ofta av mig som svar från datorn när frugan ropar om något, och av mina barn givetvis… Det är ett sådant där universellt uttryck, men det kommer väldigt ofta då man sitter med tungan i mungipan och håller på med något pilligt…
//Zac
Jag kan verkligen instämma i "jag skall bara…" annars är
"Vaddå inte tillräckligt med minne?"
Ett frekvent Utrop i vårt hushåll av mig när jag tecknar och
vill använda mig av ngt mer avancerat filter.
/laimer

"Finn din inre lagermask".

själv myntar jag ofta orden: "Men! Vad är det här!?" när jag håller på att bli frustrerad för att ingenting fungerar, för att sedan inse att: Just det, jag måste kryssa i den lilla rutan… eller liknande…

Den här då:
"When you've tasted perfection nothing else will satisfy"
Så sant, man höjer ribban hela tiden..
#9 Haa, precis så kände jag efter jag bytte kamerasystem ;)
Så sant som det står skrivet

"Hej, Jag heter Mattias och det här är några minuter i mitt photoshop…"
(Lol, var tvungen…)

Det här slinker ur mig ganska ofta:
Hur fan var det man gjorde nu igen !
#11 Hahaha, ett klassiskt! ;D
När det går dåligt så säger jag "Men va faaaan…*suck*..åhh" och när mamma ropar på mig att vi ska äta så säger jag "mm…" så dröjer det ca 15min innan jag går x)

" … and then you take this do-hickey here, click this checkbox … I think … and look-and-behold - it's made this awful … spiral … thingy … kinda' … and completely messed up a prefectly good image. - Scott Kelby (efter ännu ett misslyckat försök med Polar Coordinates) -
"It's "Rockin' the House-ky" - Matt Kloskowski !" - Scott Kelby (lämnar över scenen till Matt) -
" … pollygonnal lazzo …" - Dave Cross (Plygonlassot - Canadian Style) -
" … and then we go tooooo - you guessed it - Warp Tool ! " - Corey "Warper Emeritus" Barker (visar en tutorial) -
" … Huh.. ? !! " - Jag (när Fotoshop flyttat ett verkyg som jag använde igår till en helt annan plats - helt av sig självt !! Om ni inte har upptäckt det ännu så skriver Fotoshop om sig självt när ni sover. Det kallas för "hämta uppdateringar i bakgrunden" … )
" Äsch - det fixar dom i Post ! " - ännu en fotograf som inte har fattat att bra Fotoshop börjar med första halvan - bra Foto … -
"Men men…" - brukar jag ofta säga när jag inte är nöjd med nåt men inte pallar göra om det

"Jag fattar inte!!??" - är också ett väldigt känt uttryck som Ingela borde känna till väl

" : living easy, living free… on the highway to hell… : Ridin' down the highway, Goin' to a show… it´s a long way to the top if you wanna rock´n´roll" - är också ljuv musik som kommer från min mun och datorns högtalare (plus tio miljoner andra låtar som jag inte pallade skriva upp XD)

#15 Ja, Wriiist jag känner väl till det uttrycket 

oojdå, Oooooofta andvänd av mig. Haha

Klassiska citat som jag har när jag sitter vid photoshop:
_Ja…jag kommer och hjälper till med barnen, jag skall bara…..först
__
_