Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 299 ggr
Achatina
2007-08-10 01:27
0

Gothbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kreaktiva anda väcktes till liv idag. Vilket resulterade i två bilder som jag är ganska nöjd med för en gångs skull. Jag vet att det finns en del småsaker som man skulle kunnat göra bättre. Men jag kan skylla på att modellbilderna var överexponerade, eller något…

Den första bilden såg ut på detta sett innan den manipulerades. Och bifogad bild är efteråt. Lyriken på bilderna är en Deathstarslåt som jag tyckte passade (wiiie nu fick jag änligen användning av vingbrusharna xD)

Achatina
2007-08-10 01:29
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och den andra bilden såg ut på följande vis innan redigering. Och bifogad är efteråt. Lyriken där är en av de bästa Lumsk låtarna som existerar <3.

Cattiz
2007-08-10 04:01
0

Jag gillade den första mycket!:) Den andra tyckte jag var för mycket glow runt tjejen..

andmag
2007-08-10 08:03
0

Snyggt jobbat, jag tyckte den första bilden så för mycket ut som ett negativ då hudtonen var för ljus.

Icecold Angel
2007-08-10 13:24
0

Jag tycker att bildena ser ganska inklippta ut, Och den översta ser ut som att du dragit ner kontrasten…

Jag gillade vingarna och konceptet, men jag tycker att text i en bild ofta är onödigt…

Oj, nu lät jag på tok för hård, men läs min kommentar 70% mer positivt och 30% mindre negaivt så bli alla glada och lyckliga :)

Hedon
2007-08-10 14:56
0

Coola bilder, sjyssta ideer. Lite svårt med så liten upplösning dock……

Molnlandning
2007-08-10 17:15
0

Båda bilderna är jättefina! Jag tycker inte alls att det är för lite kontrast eller för mycket glow, det gör dem bara mer stämningsfulla.  Skulle funka bra i skivomslag till hårdrock eller folkmusik.

Achatina
2007-08-10 21:02
0

#6 riktigt så snygga är de inte xP Men tack ändå x)

#4 kan hålla med om det, men jag ville ha bilder med låttexter xD

Stock-art bilderna som användes var ju väldigt överexponerade eller så över huden. Så det var som gjort för att inte bli bra x'D "Gothare ska ju ha blek hy…. - Men kanske inte SÅ blek" Räcka ut tungan