Klippa ut hår?
Hej hej,
Jga har Elements 3.0, och jag undrar lite hur ni tkr bästa sättet att klipa ut hår är? Förnär jag gör det blir det mkt ovärkligt m.m.
ngn som vill hjälpa?
MVH Nez
Hur menar du?? Ska du ta bort håret eller?

neh, asså klippa ut hår + huvud, till en annan backrund (:
*sry va otydlig*

upp?

Det du är ute efter Mizty är hjälp med friläggning, det är lättare för andra att förstå vad du menar om du skriver rätt benämning,
Nu vet jag att det inte är lätt att veta namn för allt om man är nybörjare så jag menar inget illa med det utan vill bara hjälpa dig att förtydliga dig.
Mvh Ingela
Förslag är att använda verktyget extrahera, men jag är osäker om det funkar i Elements utan kanhända ligger det bara med i Photoshop.
Vore bra om vi fick se en bild på hur det blir när du försöker, då kanske någon som är van kan ge dig lite tips. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#4 okey - friläggning, tack så mkt för att du sa va det hette :D
#5 ska kolla lite om det finns :D
#6 joo, jag kan försöka ge ett förslag på hur jag har gort ;) [ska bara skapa ett först xD]
vet inte hur det funkar i elements… men här är en annan tråd på detta forum: http://bildredigering.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=df064439-4bf6-4577-9a31-93f432ad41b1
Finns ett helt underbart program till detta som plugin till Photoshop, vet dock inte om det funkar i elements? Corel Knockout ger helt brutalt bra resultat annars. Man kan få ett afrokrull som spretar åt alla håll i princip perfekt! Iofs bör bakgrunden vara hyffsad på bilden annars är det nästan omöjligt att göra det bra, iaf på en spretig frisyr! Skillnad om det är rakt hår.

Vill man pilla lite så duplicera lagret, lägg ett helfärgat lager under den duplicerade bild och använd suddet. Är ett ett yvigt hår kan man använda brushes för att återställa håret i efterhand. Sådana hittas enklast på deviantart men ta isof en brush som inte är en bild av hår utan någon brush som är så man kan rita själv.