Steampunk
Wow!
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Väldigt snygga bilder Cindy- :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#3 Tack! Roligt att du tycker det. Dessa bilder har jag hållit på med ganska länge då och då mellan andra bildjobb. Jag tror att det var en månad sedan jag gjorde något eget. Så det var skönt att få dom färdiga tillslut.

Det är roligt att se att du utvecklat en ny genre… Fina bilder såklart!
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
Tack Anders 🙂
Ja ny genre vet jag inte, jag brukar variera mig ganska mycket när jag gör bilder. Men just steampunk har jag aldrig gjort innan och det var kul.
Wow! får jag fråga, ritar du det här? Känns som om att man fotat och sedan fixat så det ser ut som konst. Otroligt fint ritat isåffall!! 😍 (Älskar alla bilderna du lägger ut! 😉)
~Liv Persson - Eucalyptuslivet.blogg.se~
Nej jag ritar inte. Det är enbart fotomanipulation. Alltså jag använder mig av olika bilder som jag monterar ihop.
Roligt att du gillar det. Ja vissa blir mer som konst faktiskt, och det är lite meningen också eftersom jag säljer många som tavlor.
Hur snyggt som helst.
Hälsningar Gnidde.
Alltid lika enormt proffsigt och bra Cindy.
Bästa hälsningar,
Bertil
Superfint! Har du nå bra nybörjartips om man vill pröva att montera ihop två bilder? :)
#9 #10 #11 #12
Tack snälla ni för era kommentarer!
#11 Om du aldrig har provat detta så ladda gärna ner min tutorial. Jag har försökt att beskriva så lätt som möjligt så att även nybörjare ska kunna göra det. Du kan använda andra stockbilder, det har ingen betydelse. Det viktigaste i en fotomanipulation är att få alla stockbilder du använder att passa in i bilden så att det ser ut som om de tillhör bilden. De ska alltså inte se inklippta ut. Och det är väl det som är själva grejen, och det stora jobbet när man gör sådana här bilder.
Det handlar egentligen om ljus, skuggor, färg, kontrast, oskärpa osv. Alla olika detaljer som man monterar måste fixas så att de passar in i omgivningen.
Här kan du ladda ner min tutorial. Den är på 4 PDF filer.
Tack så mycket, den ska absolut läsas! Vilket jobb du gjort!
Jag förstår hur allt fungerar, det svåra är ju verkligen att få det att smäla ihop, så det inte ser just inklippt ut. Så ska ta din tutrial till hjälp och se om jag kan få till något :)
haha ja det tar lite tid att göra tutorialer om man ska förklara alla steg. Och jag har försökt göra den så att nybörjare ska förstå den. Jag hoppas den kan komma till nytta.
När du blir mer van så kommer du säkerligen att göra annorlunda men det är så det är. Det finns en uppsjö av tutorialer på nätet och alla gör lite olika.
Men hur man än går tillväga, och vilka verktyg man än använder så är det just de här sakerna som jag förklarar i tutorialen som är viktiga för att få objekten att smälta in bra.
Så kör hårt! Och ha kul! 🙂