Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettoff-topic
Läst 369 ggr
Cindy-
2013-11-03 17:15
0

Behöver hjälp!

Någon som vet hur man installerar ett Plug in i Photoshop när man inte får någon installation ruta utan bara en zip fil.

Jag har packat upp zip filen i plug in mappen men det funkar inte. Så jag gör något fel.

Jag fattar inte hur jag installerar den.

Här är sidan där jag vill prova en fri trial. Textile Design Plug ins

Mycket tacksam för hjälp!

AndersT
2013-11-03 17:31
0

Vilken Windows-version har du? Funkar till sjuan står det…

Vilket PS kör du på? Jag har en (x86) version och en 64-bitars PS, kan ju va att man lägger det i fel pluginmapp beroende på vilken version man arbetar i…

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Cindy-
2013-11-03 17:43
0

Jag har Windows 7 och Cs6 både 64 bitars och 32 bitars.

När jag tidigare laddat ner så har det lagt sig i båda.

Men jag la den i plug in mappen så det borde väl vara rätt. Men det har ju inte installerats. Jag fattar ingenting. Normalt brukar jag få upp en ruta där jag klickar på installera, och så lägger det sig rätt på en gång.

Jag blir galen på detta!

AndersT
2013-11-03 17:51
0

Jag laddade ner det…

Jag fattar inte vilken fil man ska klicka på för att det ska installeras ens, det brukar finnas någon .exe-fil eller så för att installationen ska startas. kanske någon annan kan hjälpa till/förklara.

Anders
digitaldarkroom

Cindy-
2013-11-03 18:04
0

Ja jag fick ordning på det nu tillslut. Helt sjukt system. Jag kan inte prova den i allafall eftersom jag inte fick något serienummer. Jag läste i deras PDF fil att när en ruta begär serienummer ska man klicka på Trial. Men det finns inget sånt att trycka på.

Så dåligt med tanke på vilka svinpriser dom tar för det här pluginet.

Tack i allafall Anders för att du försökte hjälpa mig.

AndersT
2013-11-03 18:14
0

Jag såg vad det kostade… sjukasjukasjuka pengar…

Anders
digitaldarkroom

Cindy-
2013-11-03 18:37
0

Ja eller hur? Riktigt sjuka pengar. Nu försöker jag göra detta i photoshop i stället. Men det blir såklart inte lika lätt. Jag har aldrig gjort sånt här förut.

Krusing
2013-11-05 09:58
0

Vad vill du använda din plugin till? Kanske finns någon här som kan hjälpa dig med det? Själv gör jag mycket texturer, brushes och annat som jag har nytta av. Kanske kan dela med mig lite om du har nytta av dem

Cindy-
2013-11-05 16:26
1

Ja tack för din vilja att hjälpa, det var snällt.

Jag ska göra mönster till en tygfirma. Det hade varit smidigt med programmet som jag länkade till. Och jag hade kunnat göra fler variationer.

Men jag får fixa det i Photoshop istället. Jag har redan gjort en hel del så jag fixar det utan hjälp denna gången.

Men tack ändå 🙂