Pensel problem
Någon som varit med om detta?
I några dagar nu så har min pensel i Photoshop inte fungerat.
När jag lägger en lagermask och ska måla bort det som är överflödigt i en bild så tar den inte bort allt.
Jag bifogar en bild så förstår ni vad jag menar. Jag har alltså med hård 100% pensel i Normal läge försökt ta bort kaninen. Men det finns alltså kvar en svag bild.
Snart blir jag galen på detta, och om någon här varit med om liknande så vore det bra att få veta hur ni löste problemet.
Det hände mig också för nån vecka sedan.
Inte helt säker men jag gick in och bockade av pensel attributen och helt plötsligt fungerade det, kanske var det brush pose som ställde till det, minns inte riktigt.
Värd för Pensionärer

Är det 100% svart i lagermasken ? Om det är så, kan det vara annat är penseln som spökar tänker jag.
#2 Så skönt att du fick ordning på det :) Det är så frustrerande när det händer.
#3 Ja Pelle, 100% svart. Alla inställningar är som de ska vara.
Jag ska lämna över datorn till en vän och få hjälp. Jag tror också att det är något annat. Mitt photoshop är segt och tar ca 4 minuter att öppna. Jag har känt länge att något inte är som det ska.
Men jag får börja med att installera om programmet. Det är bara så jobbigt när man ska lägga tillbaka alla penslar, plugin och actions. Men det är inget att göra åt.
Som tur är har jag en laptop som jag får använda så länge. Det är ingen höjdare med den lilla skärmen men det är bara att gilla läget :)