Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-avancerad
Läst 1054 ggr
Krusing
0

Hundfoto - Hård kritik önskas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag tagit lite bilder på en av mina två underbara hundar och redigerat lite i Photoshop CS6.

Bilderna är tagna i RAW-format och det jag gjort är att justera färgnivåerna, konstrast och till sist skärpan i bilden för att framhäva hundvalpen.

Nu ser jag fram emot att få lite hård kritik för att lära mig vad jag kan göra bättre. Tacksam för all kritik, stor som liten.

Cindy-
0

Tycker bilden ser fin ut. 🙂

Jag hade nog kanske försökt framhäva den söta hunden ännu mer genom att lägga lite oskärpa främst på vänster sida om hunden. Men det är bara en tanke hur jag skulle gjort.

Väldigt söt hund! 🙂

leemland
0

Jättefin bild ! :) 

Men du ville ha kritik så jag ska försöka ge dig lite :P 
Personligen tycker jag inte det bruna/beiga i hunden passar in. Du skulle nog endast låtit ögonen fått färg. Men annars tycker jag den är fin :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Olärd]
0

Eftersom din hund är så melerad i färgen så skulle bilen vara mer harmoniskt utan allammönster som drar blickarna ifrån henne/honom.

equestphoto
0

Tycker det är för lite färg i bilden, hunden smälter liksom in i den röriga bakgrunden.

[Wraith]
1

Mer kontraster och färg i tex det bruna och i ögon på hunden hade lyft bilden. Det svarta är tex inte riktigt svart. Även mönstret till vänster stör lite, man hade kunnat mjuka upp det lite mer. Sen hade jag nog inte velat dela upp bilden så att hunden tar upp hälften och bakgrunden hälften, det är inte riktigt 50/50 men mer hund och mindre bakgrund, inte mycket hade behövts men lite mer av den varan hade jag velat se.

Om man kan få till det så kan denna typ av färgskala på en bild verkligen ge en WOW effekt. Denna bild saknar tyvärr det, för matt och för rörig om man nu ska vara hård i orden.

93mli
0

Fin bild, men gillar inte färgerna alls. Jag hade endast låtit ögonen vara i färg eller behållit färg i hela bilden och kanske mattat ner den i bakgrunden beroende på hur den ser ut i färg. Om du nu vill ha färg endast i ansiktet så tona ut det bättre mot kroppen samt att ögonen skulle behöva lite mer färg.

Jobba lite mer med oskärpor. Mönstret stör rätt mycket, du kan tona ner det eller redigera bort det.

Personligen är jag inte jätteförtjust i svartvita bilder, det är svårt att få de riktigt snygga. Det krävs bra kontraster för att få det att funka vilket jag tyvärr inte tycker att det gör här. Ett tips kan vara att göra bilden snygg i färg innan du gör den till svartvit, tycker själv att jag får bra mycket bättre slutresultat då. :)