Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 414 ggr
Amiechan
0

Amiechans tråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallåj! Jag har pysslat mycket lite i photoshop, men när jag upptäckte bildredigering.ifokus blev det ett nytt beroende ;-) Som nybliven photoshoppare hade det varit kul att få lite kommentarer och tips om mina bilder.

Först ut blir en bild som Margareta (sajtvärd på kolhydrater.ifokus) har tagit. Naturligtvis har jag fått tillstånd att visa orginalet och mina förändringar här :)

Först ut: orginalet

Foto: Margareta

Amiechan
0

Den ljusa rosa färgen New Dawn har skulle passa som en svartvit bild med en gnutta färg. Tack för att jag fick lära mig hur man kan göra! :)

Ett par små skavanker är bortklonade dessutom.

Amiechan
0

Och så den bild jag lade ner lite mer tid på. En stiliserad ros som tagit sin utgångspunkt i orginalbilden.

Icecold Angel
0

#1 är sååå vackar :) en svagt rosa färgern gör sig himmla bra med svartvitt :)

… innan jag glömmer bort det, lite offtopic: Du vet vad "-chan" betyder va, och vilket språk? ;) ;)

Tack för mig, leverpastej // iskall ^Oskyldig^

Amiechan
0

Tack :)

Tja, jag skulle tro att "chan" kan betyda många saker på många olika språk… men i mitt fall kommer det från japanskans (kvinnliga) diminutivform.

Icecold Angel
0

#4. Det var precis det som jag tänkte på ;)

Ichi ni san, oneesan! ;)

AndersT
0

#2 det är ett snyggt jobb, men bilden känns lite tråkig. Sätta in den i nåt annats ammanhang kanske? #3 den gillar jag. stiligt jobb…

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Cazs
0

#2 snyggt med klipp bilden lite så att man verkligen bara kollar på rosen, blir lite rörigt :P
#3 som en del av en layout - underbart. men bara som vanlig bild måste jag tyvärr säga att det ser lite tråkigt ut.

Bra jobb :)

Amiechan
0

Tack för kommentarerna! Det är extra kul när ni inte är överrens! ;-)

Rosen är en övningsbild för mig. Jag har provat på olika tekniker med den som utgångspunkt.

Veckans projekt har varit att städa svärfars fjärilsbilder (ja, förutom att packa och sy då…). Han fotade dem med datumstämpel och vill inte ha det kvar när han gör förstoringar att sätta på väggen :) Det gick rätt bra, även om det varit mycket enklare om han tog lite större bilder. Han blev i alla fall mycket nöjd.

Sen har jag gjort en ny Avatar! Foto: maken

Den gamla föreställde min nyfikna katt.