Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettönskemål-om-artiklar-och-tips
Läst 1317 ggr
MozillaFireFox
2013-12-11 18:28
0

Canon Eos 1100D

Vill fråga någon med erfarenhet, som har haft Canon Eos 1100D!Jag ska köpa en ny Canon Eos 1100D, och har hört att den är bra som nybörjar kamera!

Har nån av er haft denna kameran?

Vad tycker ni? Är det värt pengarna?

Men dessutom, hur bra bilder tar den utan redigering? Orkar inte att redigera bilder så dem ser mer finare ut, Utom ser bilderna finare utan redigering.

PS. Har hört att  det är objektivet som är viktigast, Är det sant?

Tacksam för svar!

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

Jessicahagstrom94
2013-12-11 18:44
0

Kan säga att det som är viktigast är att du lär dig själva kameran och inställningarna och skulle säga att objektiven är andrahands-viktiga, haha, eller möjligtvis delad förstaplats… Men klart det är rätt viktigt med objektiv beroende på situation/det man vill fota.

Har inte kameran men har hört att den ska vara värd pengarna och en bra nybörjarkamera.

Ewii
2013-12-11 18:44
0

Kan inte riktigt säga hur bra denna kamera är då jag bara haft den tidigare versionen, 1000D men den är verkligen perfekt för nybörjare och värd varenda krona.

Bra bilder kan du nog ta med vilken systemkamera du än väljer, det är inte kameran som gör att bilderna blir bra, utan det är du ;) 

Sen underlättar det ju såklart om man har ett bra objektiv och liknande, men vet du inte hur du ska använda dem så blir ju inte bilderna bättre för att du har en dyr kamera och objektiv.

Men lär dig grunderna och alla inställningar och liknande så går det nog jättebra! :)

MozillaFireFox
2013-12-11 20:38
0

Tack så mycket!

Har ni tips på bloggar man kan lära sig fota?

Brukar titta in på:

Nevnarien.se

och 

Lindablom.se

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

Jessicahagstrom94
2013-12-11 20:45
0

stargirlphoto.blogg.se är min förebild typ! Älskar hennes blogg!

pellepiano
2013-12-14 22:53
0

Sen finns ju också "fotoskolor" gratis på nätet med massor av information.

http://www.kameravaskan.se/