Före och efter - hoppning
Ännu en före-efter tråd av mig då. ;)
Här kommer bilder där jag klonat och fixat lite med två hoppbilder från två olika tävlingar i Nybro.
#0 - Klonat, beskurit, skärpt upp, korrigerat levels och färger lite.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#1 - Klonat, beskurit, sharpen, färger och levels. Samma som tidigare alltså, haha.
Kommentarer? =)
Kanonfina bilder! :) och redigeringen va bra gjord!
Jag kan ju inte så mycket om beskärning och sånt, men jag skulle tycka att första bilden var liite trevligare som man såg hästens ben. Fast det är ju jag det.. ^^
Men som sagt, jättesnyggt!

Jag tycker också du gjort ett bra jobb med redigeringen (möjligen kan du ljusa upp huvudföremålet liiite grand i varje bild något så det kommer fram från bakgrunden mer), men jag är inte så förtjust i att benen försvunnit på hästarna i bägge bilderna. Jag tycker andra bildens orginal är jättecoolt när man ser att hästen tar avstamp från botten av bilden! Kontentan för mig: beskär om och gör samma grymma jobb med resten av redigeringen så blir det toppenfint :)
Tack båda två.
Tyvärr zoomade jag in för mycket på bilden i #0 och hade inte möjlighet att klona på ett bar ben. ;) Så jag beskar ännu tajtare.
I den andra bilden i inlägg #1 fick jag inte heller med hela bakhovarna på hästen, och det är inte speciellt vackert när man ser hela benen förutom hovarna. Så jag beskar tajtare där också. Sedan finns det en "gyllene regel" när man fotograferar hästhoppning, och det är att endast de översta bommarna ska synas i bild, då ser hindret högre ut. Så jag följde den regeln också. ;)

Ja sedär, såna där gyllene regler har man ju inte koll på …vad gäller hästhoppning alltså :)

Snyggt och inget att tillägga !
Bertil

Vilket lyft! (haha, dubbelmening ^^,)

#1 du hade fått bort den där tjejen som stod ivägen bra tycker jag :)
Tack!
tycker att det är synd att hästen har fått hovarna avskurna XP
Men annars var båda bilderna snygga och väl gjorda :D *tummarna upp*