Hästredigering :)
Tack så jätte mycket :D Den vart super bra 😃
Hade tänkt testa på #3 då jag inte gjort på länge.
Får jag ändra färgen lite (alltså mer färgstyrka t.ex)? :)
Jag tyckte att den vart SUPERFIN! tack så hemskt mycket! 😃😍
Varsegod :)
gjorde #5 också ;) var det typ såhär med "hålet" du menade?
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Bilderna var jättebra! 😃 "hålet" är där trädstammen går upp, där emellan. Där ser man grimskaftet. sen syns de även lite precis under hakan på Silent :) Men den vart grymt fin :D
#12 tack:) är det de här hålet?
// Linah
Gerbilsidan
#14 haha det gör inget;) blev det här bra?:)
// Linah
Gerbilsidan
Superbra :D
#19 tack tack 😃 Men de finns inte albino hästar (vad jag har fått lära mig), utan har dom blåa ögon så kallas färgen cremello :D iallafall på min pojke! ❤️ Tycker att din också ser ut som en cremello, iaf otroligt fin 😍
Om ni vill får ni några fler bilder att redigera :D
På denhär är de tjejen med hästen i bakgrunden som pajar bilden :/ :)
#19: Jag använder Photoshop cs5 när jag redigerar :) #18: Dendär ska jag allt testa och redigera ;)
Ja tyckte att den vart jättefin 😃
Så länge du tkr om den så! :)
Åhhh va fin <3
Tog mig friheten o lekte lite extra med en av bilderna. Hoppas det är ok, annars får ni be moderatorerna att ta bort detta inlägg. (Bakgrundsbilden som jag lagt in är min egen.)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
God Jul! ;)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Gör absolut ingenting :D de är bara kul att folk kan redigera åt mig som inte kan 😟
Av ren nyfikenhet, varför lägger ni inte mer tid vid själva fotograferingsögonblicket? Eller ser ni det som en sport att redigera så snyggt och mycket det går?
Placera hästen där bakgrunden är som bäst är väl inte så svårt?
Använda en större bländare får bakgrunden mer otydlig/suddig
Ta av grimma, selar (vad de nu kallas) om de anses störande?
#35 Alla kanske inte tänker som en fotograf..
Men jag håller med, fast jag gillar att redigera så för mig gör det inget om folk tar lite foton hej vilt.. ;)
#36 Ja inget snack om saken, ni gör imponerande redigeringar här. :-) Men ibland ser jag hur små lätta förberedelser hade kunnat göra underverk för bilden. Men som sagt det ser man ju ofta inte för än det är för sent. Men att flytta djuret eller sig själv för att få en bättre bakgrund blir dagens fotograferingstips ;-)
Jag har ALDRIG fotat min häst förut. De finns inga bra hagar att släppa han i, De ligger en tågräls, motorväg och elledningar precis brevid! De enda ställena som blir bra bakgrund är när man måste ha honom i grimskaft, Själv tycker ja de är bättre med säkerheten att hästen inte sticker än om bilderna blir bra :) (Inte illa mena) Men ni är sjukt duktiga på att redigera bilderna! :D
Om jag är en av dom duktiga, tack ;)
#39 Alla ni som har provat redigera mina bilder är duktiga! :D
#35 ibland måste man exempelvis ha en grimma och ett grimskaft för att hästen kanske inte står still utan, man kanske är på ett öppet fält där hästen lätt kan rymma. Därför är det oftast enklare att fota med grimma och grimskaft.
Jag brukar dock inte redigera bort grimmor, men grimskaft för jag tycker det är störande. Men visst fotar man hästen i en hage t ex så kan man ju tänka på bakgrunden, ta bort grimman (om hästen nu har grimma i hagen) och tänka på vinklar, att få med öron osv.
Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette
#20 På min lilla gräddvita som är en Connemarakorsning så kallar irländarna färgen för "BEC" alltså "Blue eyed cream" men ja jag vet inte riktigt om man säger albino just, man kan nog säga Cremello eller Cremefärgad också🙂. Hur söt som helst din häst med!! Färgen är SÅ snygg😍
#42 de är sååå kul med en häst som sticker ut lite mer än vanligt 😃 Min är en renrasig quartervallack på 5 år 😍 o han är en cremello 🙂 Men söta som socker är dom båda två 😍
gjorde en snabbredigering :)
/ Lizette
Har du ändrat färgerna? :)
Ljusade upp ditt ansikte, skuggan i hästens ansikte och gräset lite, hoppas det va okej :)
/ Lizette
Kan du gör gräset "normalt" igen? Annars va bilden superfin! :D
Perfekt :D Tack så jättemycket :D
Inga problem :) Hade tråkigt så tänkte att jag kunde erbjuda mig haha :) Länge sen jag redigerade bilder :)
/ Lizette
Alltså… HUR kan din häst vara så vit?! Jag har en isabellskäck och han är alltid skitig…! *Lite OT*
ja är faktiskt lite brydd själv 🤔 (red en brunskäck förut o hon va ALLTID helt brun!) Men ja tycker att han har lite mjukare päls än andra hästar, så de kanske är därför 🙂 Han är ju bara 5 år lill-pojken min 😃❤️