var hitta billigt macro?
var hittar man ett billigt macro objektiv som passar till en nikon D60?
tack i förhand!
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Du kan ju kolla på begagnade eller på närbildslinser istället, vill du ha ett bra macroobjektiv får du vara beredd på att lägga ut en del pengar också, men vill du ändå ha ett billigt så är väl detta det billigaste; http://www.scandinavianphoto.se/produkt/1556577/canon-ef-50-2-5-macro
#1tack! har kollat på blocket också,men de är också dyra…
// Linah
Gerbilsidan
Det finns annars macro-ringar att hitta extremt billigt, under hundralappen har jag för mig, på t.ex e-bay. Det är ringar som du sätter mellan kamerahuset och objektivet, ett riktigt bra substitut om man inte känner att man har råd med ett helt nytt objektiv :)
Det finns också närbildslinser.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Det finns också närbildslinser.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#3 okej,kan kolla:)
#5 vad är det?kan du förklara?:)
haha jag vet inte så mycket om kameror;)
// Linah
Gerbilsidan
#6 Det är linser som man sätter på objektivet och så kan man ta macro bilder med det :) De finns i olika styrkor, säljs oftast i paket med olika styrkor :P
Jag har för mig jag har x1, x2, x6, x8 och x10 :P
/ J
#7 aha! då fattar jag! vilken är bäst då?:)
// Linah
Gerbilsidan
Hur menar du?
/ J
#9 alltså,vilken som tar bäst bilder:) om jag vill fota tex. insekter,vilken ska jag då köpa?
// Linah
Gerbilsidan
#10 Okej. Jag har själv aldrig använt macro-ringar som #3 nämner, så jag kan bara rekommendera linserna :P
/ J