Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 427 ggr
T.Lindell foto
2014-01-06 20:49
0

Bildredigering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Jag undrar hur man gör bra wallpapers (bakrunder) i Photoshop. Tex abstrakt. Jag har lyckats göra en bild för 2 månader sedan.Men nu har jag glömt bort hur jag gjorde. Visa lite utav era bilder och ge tips… :) Tack i förtid

Mackan1000
2014-01-11 21:37
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjena,

Abstrakta bakgrunder är roliga att göra, brukar bli min "paus" mellan bilderna när jag behöver tömma skallen lite xD

Det jag brukar göra är att ta ett nytt tomt projekt (1920x1080) och fylla det svart.

Sen går till Filter<Render<Lens Flare  och slänger ut mellan 3-6 st flares lite random.

trycker CTRL (eller CMD på mac) + U och drar ner Saturation hela vägen ner så det blir svartvitt.

Efter det ta Filter<Sketch<Chrome, smoothness på högsta och detail är smaksak.

Efter detta börjar det roliga, här kopierar jag sen oftast lagret som man kromat och lägger det över och ändrar blending mode till Lighten sen går in på Filter<Distort och väljer något där, oftast blir det Wave eller Twirl.

Upprepa ovannämnda tills man har något kul sen lägg till lite färg så har man något som liknar det jag bifogar, hoppas det hjälpte lite! :)

T.Lindell foto
2014-01-11 23:55
0

tack för hjälpen. Jag ska testa lite nu. jag tycker det är kul att leka lite i Photoshop :) snygg bild föresten.