Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 1518 ggr
Nemii
0

Animera i photoshop

Hej där, alla photoshop- nördar Flört Hoppades att ni kunde hjälpa mig med en liten grej. Försöker göra en animering i photoshop, men det funkar bara inte! Varje gång jag gör en förändring i ena bildrutan påverkas alla andra och det slutar me att allihop ser likadana ut!
Hur gör man för att "låsa" dom och bara kunna arbeta med en i taget?
Hoppas att jag inte är lika dålig på att förklara som Adobes hjälpavsnitt..
Skulle bli jätte tacksam för ett svar!

Nemii
0

*puttputtputt*

Xzone
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej! när jag gör ed animation i PH brukar jag börja med att göra alla de bilderna som jag vill ha i animationen avsides t.ex om jag har en bild på en apa men jag vill att den ska bli mindre kapar jag den innan jag sparar de (jpg) och lägger in den i animationen lr om jag vill ha en sminkad människa sminkar jag först, sparar och sen öppnar en ny och lägger in den.

sen öppnar jag "arkiv" "nytt" den storlek jag vill ha (alla bilderna måste vara i samma storlek när du lägger in dem annars blir det vita/svarta luckor på kanterna) och "arkiv" "öppna" bläddrar fram de bilder jag vill ha med i animationen (en i taget XP) sen anvender jag den streckade fyrkanten klipper ut dem och lägger in dem på den nya dokumentet och när jag ska göra själva animationen klickar jag uppe i högra hörnet vi alla de där konstiga flikarna jag bläddrar fram animering på nån utav dem (se till så att du har bockat av Animering i fönster) sen klickar man på den lilla pilen och väljer "gör bildrutor från lager" sen kan man ställa in vilken hastighet man vill ha bilderna i och lite sånt XP

Hoppas du fattar, jag e inte världens bästa på å förklara XD

Nemii
0

Jag tror faktiskt att jag förstår :) tack så mycket!

[Wriiist]
0

vsg XP (jag är Xzone fast jag har tagit bort det och gjort en ny XD)

[Wriiist]
0

fungerade de???

Danniz
0

Jag Fattade inte så mycket ^^

Nemii
0

Ja försökte, men det sket sig på vägen ^^
Men tack ändå! :D

Nemii
0

Jomen NU gick det!
..Fast.. jag har ett till litet problem till. Hur sparar man den? Cool Jag har provat i princip alla knappar och spakar, men ingen tycks vara rätt

[Julliz93]
0

Vilken photoshop har du?

Antingen trycker du arkiv -> Spara för webben(Save for Web and devices)

Eller Arkiv -> Spara optimerade som…

Det beror på om du använder Photoshop CS3/CS2 kanske. eller om du använder dig av Image Ready. ^^

[Wriiist]
0

i Photoshop CS2 är det Arkiv -> spara för webben och så blir den automatiskt gif….. Skrattande

Nemii
0

Använder CS2. Fast det blev htlm.. Men det kanske går och ändra på :P ska försöka igen ^^

divansson
0

går de att göra i ph 4.0?

Nemii
0

Jag vet inte riktigt, det får nog någon annan svara på. Men om det gör det så borde det stå Animering om du klickar på Fönster högst upp. :)

[Julliz93]
0

#12 nja bara i CS2 och CS3 annars måste man nog ha image ready tror jag.

Nemii
0

#14 funkar i mitt gamla Elements också, så det är möjligt att det funkar i ph 4.0 :)

[Julliz93]
0

Någon som vet nån bra länk där man får bättre beskrivningar? ^^

[Julliz93]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade, kolla den här animeringen jag gjort ^^

haha XD

[Wriiist]
0

Ha ha XD skit rolig XP

[Julliz93]
0

haha, tackar tackar ^^

CamillaS
0

#19 hur kom du på hur man ska göra försöker men fattar inte ska man ha alla bilderna på ett dukument eller? hur får man dom på samma remsa licksom där det står en liten knapp för typ"play" och hoppa till nästa bild.

[Julliz93]
0

hm, jag fatta inte riktigt.

På ett dokument finns det ju oftast flera lager. Jag gjorde så att jag skapade ett lager där bilden var normal, och ett lager där jag hae höjt näsborren och ögonbrynen. Sedan gjorde jag på animeringsfliken, att på första rutan var "lager 2" gömt och på andra rutan syndes bara den. Förstår du hur jag menar? :P lite svårt att förklara.