Tror jag blivit allergisk..
mot Halos!
Jag bara avskyr halos utmed konturer och nu sitter jag och redigerar massa kundjobb (har gjort hela helgen) och tycker jag får halos på allt, här suddas det så penslarna glöder 
Känns som om jag kommit in i någon slags haloperiod för såhär känslig brukar jag inte vara men nu sitter jag verkligen och synar efter halos och mycket riktigt så dyker dom upp här och där 
Någon mer än jag som tycker det är fult med halos?

ja den där halo allergin måste det vara många som känner igen sig i, jag tycker det ofta får bilderna att se mycket mer amatörmässiga ut, antagligen för att många i början hakar upp sig på att lägga halos i hopp om att det ska flyta in mer i bakgrunden (jag gjorde det jämt och ständigt). det är ju såsvårt att hålla koll på dem, ibland är de där utan att man tänker på det >_> men jag har samtidigt sett en del arbeten där konstnären fått in riktigt snygga och diskreta halos, men då ska det ju vara helt rätt sorts bild också.
fast att du får sudda bort från allt låter som en väldigt svår allergi, vi får kolla om det finns nåt läkemedel mot det ;P
/ Fredrik

Jag får halos om jag skärper för hårt, det är då jag får sudda 
Halos är riktigt, riktigt fult om det är någon som kan påvisa en snygg halo så får ni gärna göra det 

Va ..? Är det redan Halo-ween .. ? !!

oj vilken kul utmaning, alla får springa ut på snygg-halo-jakt
hahaha uttrycket halo-ween säger ju iof allt om dem

Jag tror aldrig jag haft ett haloproblem förrän… idag. (Ahem, varit medveten om kanske är rätt uttryck ;)) När man talar om trollen! Dessvärre är det inte jag utan solen som skapat en ruggig kornblå skugga kring armar och frisyr mot himlen på gårdagens brud. Sudda är modellen alltså..? Skoj skoj :P
För att svara på din fråga i inlägg #0 Ingela..: Jag, jag, jag!
För övrigt måste jag rekommendera att fota bröllop där brudgummen har en sabel ingående i klädseln (yrkesmilitär) - Kill Bill-poser i bröllopsklänning var väldigt roligt att leka med :)

Jomen, The Bride killade inte Bill förrän efter att hon gift om sig. Eller hann hon göra det ? Naaeee .. först var det Bill som killade The Bride och se'n när hon var färdigkillad så killade hon i sin tur Bill, fast på riktigt - eller ? Mycket killande blev det i alla fall ….
Och inga halos fanns det heller.

Fy för halos :)
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
skulle någon vilja lägga upp en bild för jag förstår ej vad ni menar.