Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etiketttävlingar
Läst 1836 ggr
oldflattop
0

Tema-tävling, Datorer

Datorer blev alltså temat som vi kom överens om och som ni nu ska få jobba er tokiga med ;)

Bilden “http://<a href=www.newscientist.com/blog/technology/uploaded_images/capslock-712820.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel." />

Tävling pågår i tio dagar och 20 min, alltså låses tråden vid slutet av den 14 dagen i månaden.

Inga priser i ordets allmänna bemärkelse men ära varar längre än alla pengar i världen. (Förutom småpengar som blivit kvarglömda i ett par urväxta brallor som mamma är alltför nostalgisk för att ge bort.) 

Domare är Oldflattop, Essgarde och Joelowe. Vi tittar på kreativitet, utförande (blodmängd) och budskap. (Bortse paranteser…Inte denna då.)

Nästa tävlings temaväljare och domare kommer att vara de tre lyckliga vinnarna i denna tävling.

May the Photoshop Force Be With You 

(Ber om ursäkt för den något höga flummighetsgraden i ovanstående text.)

Mackan1000
0

haha lol oldflattop xD

oldflattop
0

Jag fick en fråga från en användare och tänkte att jag kunde svara här också så att det inte blir några missförstånd.

Ni behöver inte använda bilden som jag postade, den var bara för utsmyckning. Ni får använda vilka bilder ni vill (bara ni inte bryter mot lagen eller sårar någon) för att skapa en fantastisk "datorbild".

Om någon redan har satt ihop ett mästerverk på tangenbordsbilden och inte orkar göra något nytt så går det förstås bra att posta det ändå.

Mvh Paul

joelowe
0

Jag tänkte bara önska alla lycka till =D

IngelaS
0

Mitt bidrag räknas inte eftersom jag är Sajtvärd men jag tänkte bara ge er lite inspiration Glad 

(stockbilder från sxc.hu)

Här kommer min version:

Mysterious
0

putt

kajsa56
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jaa.. en lek med shapes o effekter…

Gulljullan
0

Ja kaninen och hunden har jag fotat själv datorn är en Compaq presario 2500 som jag hittade på google och blomman hitta jag också på google :) så gjorde jag en kombination av allting :P

asakall
0

Stockbilder sxc.hu /tema: blå, turkos. Mouse is looking for a new ![](../ShowFile.aspx?BinaryId=12964642-a093-4a6d-a64b-0ee0761c2402&Filename=Hello friendly mouse,,,.jpg)friend!

Mackan1000
0

gjorde lite skräkbild av en laptop och några stockbilder från sxc.hu

asakall
0

Njaeee  bilden blev lite mysko,,,även texten,,,men det kanske funkar iaf,,,Skrattande försökte redigera, men, men! Glömde säga att texturen kommer från Moderskeppet. Mvh Åsa

asakall
0

Nice,,,Mackan! Like it :-)

Mackan1000
0

tackar asakall din var rätt fin oxå =)

joelowe
0

om jag förstod rätt på vad Oldflattop skrev så stängs denna tävling ikväll……..

Det är bara 4 bidrag…..skynda nu och posta era bilder =)

Fallande
0

Ehum xD Vet inte om denna tillåts.. Allt är från min dator utom kon som är från sxc.hu och figurerna + solen som jag har ritat själv. Jag har gjort lite färginställningar och lite annat :P Jag hoppas att denna bild tillåts i tävlingen xD

Mvh Sara

Fallande
0

Det är bara fem som är med och tre av oss ska utsägas som vinnare.. Kan inte fler vara med :) Det blir roligare då.

Mvh Sara

oldflattop
0

#15 har rätt, tråden ska egentligen låsas ikväll men ifall det är många som känner sig sugna (?) men vill ha mer tid så kanske vi kan förlänga mer ett paqr dagar, eller vad säger de andra domarna och värdarna?

joelowe
0

låter bra tycker jag

madde91
0

den här bilden har jag gjort xD

pellepiano
0

Här är en variant innan tolvslaget =).

Petersen
0

Haha Pelle, inte nog med att det är ett Tip Top Montage som allt annat du prånglar ur dig, den är även bonus-preppad med site-fjäsk men jag tror inte det blir nån biobiljett för det :)

Tjusigt tjusigt!

pellepiano
0

Jag som trodde fjäsket var riktigt diskret och sublimalt =)

asakall
0

#19 Ruskigt bra,,,som vanligt, störtskön bild! Mvh Åsa

Fallande
0

#19 Haha älskar din bild Pelle :P

oldflattop
0

ska vi köra på till den 18 eller så då ? Hur mycket tid vill ni ha? :)

LinusE
0

Gärna veckan ut, för mitt Internet har dött hemma. Men hoppas på att få igång det ikväll!

Emely
0

Sådärja, nu fick jag till något tillslut!

Jag kallar mitt alster "The inner workings of a mouse", håll till godo :)

pellepiano
0

#26 Häftigt. Både bra ide och utförande.

oldflattop
0

OK, då skiter jag i vad alla tycker och lyssnar på LinusE…:P

Vi kör veckan ut, alltså får ni skärpa er och skicka in era bidrag tills söndag kväll! alltså den… vad blir det? 17? Nej! 19 blir det ju! Ok, skicka in era bidrag innan 23.59.59 19/8…07…

Mvh Paul

Emely
0

Tackar Pelle!

Inser att jag glömde skriva att alla bilder jag använt är stockbilder hämtade från sxc.hu

LinusE
0

Sådär, nu funkar Internet och hoppas på att bilden också gör det!

Det ska föreställa kriget mellan Indianerna och Cowboysen, Där Cowboyen har lyckats knäcka rutan som syns ganska dåligt nere i högra hörnet och gått på skärmkanten till repstegen och klättrat ut i Cowboy världen igen!

Fallande
0

#30 Grym bild :D Men jag lyckas inte se att den rutan är trasig :P

Mvh Sara

LinusE
0

#31 Här har du en zoomad bild på springa, som jag själv la märke till nu att den nästan var omöjlig att se!

Men här tycker jag man ser ganska mycke tydligare att det är en spricka!

Fallande
0

#32 Aha, nu ser jag ^^ Trodde att det var en gren :P

Mvh Sara

Bullan
0

När stänger denna "tävling"….stod kring den 14:e…och idag är det den 16:e!

Tänkte om man hinner göra ett bidrag?Förvånad

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Fallande
0

Oldflattop skrev i #28 att den stängs den 19:e :)

Mvh Sara

Bullan
0

#35 Ok Tack, missade det!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

andmag
0

Mouth of the mouse :)

Essgarde
0

Riktigt snygga bidrag vi har fått in hittills! =)

IngelaS
0

Då låser vi tråden för fler tävlingsbidrag, tack alla medverkande :)

Inlägget är låst för nya kommentarer