Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikett: photoshop-verktygspaletten
Läst 1246 ggr
MagicMuggle
0

Hjälp med Photoshop

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

är nybörjare på photoshop och har råkat klicka på något så stämpel verktyget och den där som är som ett lasso har blivit några andra :/ hur ska jag få tillbaka dom? När man använder stämpelverktyget jag har  nu blir det bara som att man målar en orm med massa olika färger, inte alls att man kopierar bakgrunden. Sen "lassot" så gör den typ egna linjer, men det lassot jag hade innan fick man lov att rita linjerna själv, går det att göra så man rör musen så blir det ett rakt sträck så får man klicka varje gång man börjar på ett nytt ? förstår ni vad jag menar ? haha, inte så bra på att förklara och har nyss skaffat photoshop så jag förstår ingenting av det än. Föresten så har jag photoshop CS6 om det är till hjälp.

Hoppas ni kan hjälpa mig :)

MagicMuggle
0

någon som vet? :(

bigg_martin
0

Hej, vet inte om jag förstår dig rätt så jag ställer ett par frågor:

1. Vill du återställa funktionerna som de var innan.

2. vill bli av med dem alldeles. 

Det finns flera alternativa verktyg under varje visad ikon, bl.a. de du vill använda. Är det så att du har valt något som du inte vill använda så är det bara att vänster klicka så får du upp alternativen. Du får även upp snabbkommandon då. 

Vill du ta bort en markering så går du antingen till menyn markera och avmarkera eller kortkommando Ctrl+d (Cmd+d Imac).

Moderskeppet.se har mycket bra grundkurser i PS som är gratis, titta på dem så får du ett grepp om hur PS är uppbyggt för andra funktioner också. 

Lycka till

Cindy-
0

Du har en liten pil längst ner i högra hörnet på vissa av verktygen bl.a de verktyg du nämner här.

Bakom dessa verktyg döljer sig andra verktyg med liknande funktion. Klicka på den lilla pilen och där kan du välja vilket verktyg du vill ha.

MagicMuggle
0

1.Ja jag vill få tillbaka så de va från början

2. nja de vet jag inte.   

#2&3 Har försökt klicka på pilen flera gånger men det går inte :/

MagicMuggle
0

Problemet Löst! :D Tack för hjälpen!

Cindy-
0
MagicMuggle
0

#6 Det vet jag inte haha, det kom upp helt plötsligt så nu är det som vanligt igen :)

bigg_martin
0

Bra fel rättar sig själv.

/Martin