Redigerad ros
Nu har jag gjort en, kanske lite extrem, redigering av en bild som jag tog för en vecka sen ungefär.
Jag testar också på olika färger på min blivande signering/stämpel. Så berätta gärna vad ni anser om färgen på vad ni anser om min bild ;P
Jag lyckades till och med att göra det där lilla copyright tecknet utan att kopiera de :P herregud jag lär mig :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Originalet
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Så fint! 🙂
Tack Cindy- :)
/ J
Så fint det blev! Man lär så länge man lever!! Heja dig! ❤️😃
Många Goa Kramar
Annisangel
Enormt snygg redigering.
Får man fråga hur du gjorde för att få till © tecknet?
Jag har GIMP och där fick jag klistra in det när jag gjorde min stämpel.
Väldigt snygg bild som sagt.
Bästa hälsningar,
Bertil
#4 Tack så mycket :)
#5 Tack så mycket :)
Ja visst kan jag berätta de :P Du håller inne Ctrl och Shift, och U , sen släpper du dom och tycker på A och 9 och sedan ENTER.
Så ska du få ett tecknet :)
/ J
#6 leemland
Tackar så väldigt mycket för tutorialen, den skulle jag nog aldrig hittat själv *s*.
Vi var några stycken på numera nedlagda FixaDinBlogg som för runt ett år sedan försökte klara ut det där med © tecknet i GIMP min ingen av oss redde inte ut hur man skulle göra så jag kopierade och klistrade in *s*.
Du måste haft en del "detektivarbete" med det *ler*.
Tack är en gång.
Skickar med en liten mobilbild jag tog i torsdags.
Nu har jag en ganska simpel kamera i min mobil men ofta så får man acceptabla bilder som kan duga som rena snapshots.
Bästa hälsningar,
Bertil
#7 Så lite så. Alltid kul att dela med sig och att det blir uppskattat :)
Fin bild :) Tycker färgerna är väldigt mjuka :P
/ J
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#9 lijna
Bifogar här en videotutorial på svenska som visar hur du gör.
Har själv fått den av leemland.
Lycka till och om det är några problem så bara hör av dig.
Bästa hälsningar,
Bertil
tack så jättemycket😃😃😃
#11 lijna
Hoppas att du fick till en stämpel.
Annars så hör gärna av dig igen.
Bästa hälsningar,
Bertil
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Din kompis får i så fall göra den som visas i videotutorialen och skicka till dig som en pensel till GIMP vilket har filändelsen .gbr om du vill lägga in den som en pensel istället för en bild som han visar på tutorialen.
Att den har vit bakgrund beror på att din kompis inte har gjort bakgrunden transparent.
Här nedan en till tutorial.
Hoppas att du fixar det och att det löser sig för dig.
Bästa hälsningar,
Bertil
#13 Om den har vit bakgrund så är den sparad i JPG format. Den sak sparas i PNG så slipper du den vita bakgrunden. Och när du vill ha in den i bilen så öppnar du den som ett lager :)
/ J
#14 tack så jättemycket, det funkar nu :D
#16 lijna
Fint att det funkar.
Hoppas att du inte tyckte att det var alltför svårt även om videotutorialen kan verka lite jobbig.
Egentligen så är det ju väldigt enkelt att göra en stämpel som "pensel" fast lite svårt att förklara.
Här nedan en bild av min son som jag har redigerat i GIMP och satt min stämpel på.
Lycka till.
Bästa hälsningar,
Bertil