Före/efter. Ge gärna tips!
Cypressens skugga ligger åt fel håll om strålen ska uppfattas som den enda ljuskällan.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Vad gäller bilden på Jim Carrey:
Formen följer inte huvudet ordentligt, texturerna stämmer inte överens, skuggan vid trädet onödig. Inget höjdarjobb tyvärr.
Vad tråkigt, har du några tips? (Använt en sprucken vas) borde jag ha gjort formen på vasen så att den blir exakt samma form som huvudet? Eller menar du att sammankopplingen mellan vasen och huvudet inte är bra? Borde det inte finnas någon skugga alls utav ängen pga ljuset går rakt på? Vill nämligen göra ett nytt försök, fast denna gången ta bilderna själv. Vore kul om du har några tips.
Jobba med bättre bilder från grunden. När du är klar med kompositionen så lägg på brus på det du gör tills det liknar bilden du jobbar med. Mindre ludd i kanterna. Låt bilden vila nån dag om tiden finns, ibland snöar man in på vissa detaljer och när man ser bilden igen inser man att man missat nåt väsentligt.
Okej tack, det ska jag tänka på!
#4 tyckte jag var urläcker även fast den i min mening är lite överdriven. Kanterna i pannan kanske borde vara lite jämnare då det är ett huvuds om är öppet och inte än trasig vas.
I övrigt, superintressant bild och älskar färgtonen i hela bilden. 🙂
till nästa gång, välj en bild som du har rätt o använda och länka gärna till källan där du fått bilden ifrån då det annars räknas som bildstöld. 😉
Medarbetare på bildredigering! :)
#9 Tusen tack!
Jag har nu precis packat upp min alldeles egna första systemkamera så nu behöver jag inte sno andras bilder (förhoppningsvis) haha.
Håller med dig om kanterna i pannan, samt färgerna och kontrasten på "ängen" med trädet ser inte helt okej ut nu när jag ser den några dagar efter. Ska ta efter Slartybartfast tips om att låta bilden vila några dagar. Känns som om det ligger mycket i det =)