Hur skulle ni gjort?
Hur skulle ni gjort för att på ett enkelt och smidigt sätt ändra detta röda hus till ett vitt hus? Visa gärna!

Ingen?
Om du har Photoshop kan du prova med rödaögonpenseln. Välj den färg du vill använda.
Vänliga hälsningar
Niklas

Jag skulle nog inte ge mig på det, men om jag var tvungen så skulle jag nog välja att göra väggen svartvit och sen försöka måla på vitt eller välja nytt justeringslager/enfärgad och prova mig fram med olika blandningslägen.
Svårt att ändra rött till vitt, strukturen måste ju gå igenom också annars ser det inte bra ut.
Du får prova lite olika sätt och se vad som kan funka

Jag skulle nog försöka göra bilden svartvit i ett nytt lager och där efter arbeta fram en vit färg på väggen. Efter det får du maska fram blommorna :)

Hm, du hann före Ingela :)

Har testat men hittar inget sätt som funkade bra, det var därför jag undrade om någon här visste.. Typ alla andra färger än vitt går bra, men hur får man till vitt?:/ Det blir bara grått..

Okej, men när jag har gjort den svartvit hur gör jag den vit då för det blir väl grått bara?

Never mind, nu fick jag till det^^
Prova att först göra ett lager/ invertera som konverterats s/v. Den gröna färgen blir vitare än den röda.

Oj, såg visst att jag tappade originalfärgen i fönstret, orkar inte göra om nu för jag kopierade bilden en gång och det försvann på vägen..;P

Oj det var en liten bild, vad försöker du dölja? :D
Testa att öppna bilden, gå på Select > Color Range.
Klicka på det röda som ska bli vit i bilden, håll nere shift för att välja fler nyanser av rött. Du kan testa olika inställningar på Fuzziness-reglaget för att få den selection som önskas.
Klicka OK, har du CS3 kan du gå på Select > Refine Edge och Ställa alla reglage på 0. Öka sedan på Expand något. Klicka OK.
Kopiera sedan din selection till ett nytt lager ( Ctrl+J )
Sedan går du till Image > Adjustments > Desaturate, detta gör bilden svart / Vit.
Sedan Image > Adjustment > Levels. Dra det vita regaget något åt vänster och det gråa till vänster för att göra allt ljust / Grått vitare tills du är nöjd med den vita nyansen.
Skapa sedan en lagermask och måla fram det du vill ha kvar i bilden.
Så skulle nog jag göra men har ingen möjlighet att testa själv hur det blir :) Antagligen är det kanska skarp kontrast mellan blommorna och väggen som kan vara svårt att får bra. Kanske kan du upprepa proceduren men välja blommorna till ett eget lager för att återskapa dom. Tyvärr har jag bara använt Engelsk PS och kan inte de svenska termerna.

Jag beskärde bort blommorna så den blev så liten då:P Det var inte meningen att det skulle bli perfekt, för jag ville bara kunna göra husfärgen vit. Pappa kollar nämligen på hus så jag vill se hur de ser ut om man målar om dem. Tog bara den där röda som en exempelbild.
Det är lugnt, jag har engelskt CS;) Ska testa din metod!
# 13 En del färgfirmor har fräcka hemsidor där man kan lägga in ett foto och se hur det blir om man målar med en annan färg.

Tack för tipset, det funkade helt okej faktiskt:)

Beskära - beskar xP

Oh nej inte en messerscmidt på forumet… :D