Presentation
Jag heter Anders och är ny Medarbetare på bildredigering.ifokus.se. Jag fick nys om photoshop av en kompis för sex år sen och sedan dess är jag fast. Jag är självlärd på detta området och har det som hobby, men ska gå bildredigeringskursen under hösten, som Mattias på moderskeppet håller i. Det var också via moderskeppet som jag hittade till denna siten. Jag jobbar annars som sjuksköterska.
Jag gillar mest manipulationer och att få uttrycka tankar och ideer genom bilder, men har också börjat göra en del "tråkiga" jobb som retuscheringar och färgjusteringar av bilder :) J Jag har också en relativt nyinköpt kamera som används mellan varven och vill utveckla den fotografiska biten. Inspiration och ideer får jag genom att surfa runt på nätet, framför allt på deviantart.com och favoritephotogallery.com, men också på andra ställen.
Jag trivs här på bildredigering, tycker det är en vänlig/hygglig stämning i detta forum och hoppas kunna hjälpa till att utveckla ideer, ge feedback och svara på frågor som dyker upp. Mitt ansvar (förutom att hålla allmän koll i forumet) är artiklar och där är jag beroende av er medlemmar - vad vill ni läsa om? kanske jag kan skriva ihop något om just det du vill veta mer om… Har ni egna artiklar som ni vill publicera kontaktar ni mig.
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
Vill önska dig lycka till som ny Medarbetare här på forumet…. du kommer klara det galant… 
Jag har en första liten fråga till dig…..
Har försökt ladda upp ett foto i mitt album…. men när jag laddar in det så blir det hemskt fult….! Det ser suddigt och skräpigt ut. Men i min dator ser det fint ut……………….tror jag blir knäpp snart….hahaha……………..har du någon aning om vad det kan vara som gör att bilden blir så "vissen" i albumet….?
Naturligtvis tog jag bort det direkt……… visar det här så kanske du har nåt tips om var felet ligger…………..
Usch…..ser att det ser likadant ut här…………….

Tack! :)
Som svar på din fråga kanske det handlar om komprimeringen av bilden? Om du laddar upp en originalbild (som är för stor) så förminskas den automatiskt vilket gör att den "förstörs". Riktigt vad som gäller bildstorleken i albumet vet jag inte, men kanske ngn annan kan svara på…
Anders
digitaldarkroom
Okey….ja där kanske felet ligger………
Men jag tror att den bilden har ungefär samma storlek som de andra som jag laddat upp i mitt album… men jag ska kolla det….
Tack…. 

Tjenare sphinx !
Kul att du ställde upp som Medarbetare på BiF. För mig är det helt klart rätt person på rätt plats. Hoppas du kommer att gilla det och stanna kvar här.
Lycka till !
--- DKJ ---

Tack Jiger! :)
Anders
digitaldarkroom
Jag tror att bilder i albumen får vara max 800 x 600 pixlar för att inte automatkomprimeras.
Vänliga hälsningar
Niklas