Mikrofon?
Hej!
Visste inte riktigt vilket forum jag skulle vända mig till men jag skulle behöva hjälp med mikrofon tips, jag ska nämligen göra en liten serie med min kompis och skulle gärna vilja ha ett jämnt ljud. Jag har sett att vissa har som en liten mikrofon de sätter i tröjan eller något och jag undrar var man kan köpa sådana eller liknande. Om man inte kan få tag på sådana mikrofoner, vart kan man hitta något att spela in sitt ljud och få in den till filmen så det synkas liksom ;) Hoppas ni förstår vad jag försöker säga…
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Hej, låter som ett spännande projekt. Det du söker är en så kallad MYGGA (http://www.dustinhome.se/product/5010068770/hama-mikrofon-mygga-lm-09-to-videocamera/?gclid=CM2q0sGx_bwCFQvncgodvKQAnQ&s=c#intcmp=con_sel) men det är svårt att ge råd när jag inte vet hur och med vad du ska filma med. Och då om kameran har uttag för mikrofon. En MYGGA tar bara upp ljud i närområdet så om du vill ha allmän ljud så behöver du ytterligare en till Mik för det och en mixer. Bäst är om du kan få ljudet direkt in på filmen, då blir det synkat automatiskt. Lycka till
mvh Martin
Åh tack för tipset! Det handlar om hästar och man sk inte höra mig eller något i bakrunden, jag filmar antigen med min systemkamera Nikon D5100 eller med en liten svart kamera med bruna detaljer och är vattentät 😛Vet inte vad den heter.
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin