Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-avancerad
Läst 2613 ggr
IngelaS
2007-08-16 01:44
0

300 effekten

Jag startar en ny tråd om 300 effekten så kan vi som vill träna på effekten lägga in bilder här.

Hoppas det är fler än jag som vill försöka få fram detta så kanske vi kan hjälpa varandra?

Här är en länk som Sphinx tipsade om, den är användbar och läsvärd: http://www.photocritic.org/2007/300-style-photography

Vill ni se bilder från filmen så googlar ni här:

http://images.google.se/images?gbv=2&svnum=10&hl=sv&q=300+%2Bmovie&btnG=S%C3%B6k+bilder

IngelaS
2007-08-16 01:48
0

Såhär blev min demobild (stockbild sxc.hu). Det känns som om jag kanske skulle ha någon ljuskälla någonstans, eventuellt lite brus också kanske?

baziq
2007-08-16 07:54
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är mitt bidrag :)

AndersT
2007-08-16 11:20
0

Mitt försök. Bilden är från sxc.hu.

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

AndersT
2007-08-16 11:26
0

#1 Jag tycker den är bra. Tror du kan lägga till brus, men annars kan den vara som den är. 300 innehåller felra olika bruntoner,med din bild tycker jag en av dem återkspas.

Anders
digitaldarkroom

IngelaS
2007-08-16 11:27
0

Den där var en "WOW" Sphinx! :)

Färgnyans perfekt, nästan lite guldigt.har du lagt lite brus i bilden?

Du har en svag halo runt konturerna men det kanske beror på uppladdningen och komprimeringen, annars är den perfekt!

Jag har märkt att det krävs en dramatisk bild för att effekten ska göra sig, i annat fall faller bilden platt. Du valde en bra bild Sphinx Glad

AndersT
2007-08-16 11:27
0

#2 Den funkar också. Snygga färgtoner :)

Anders
digitaldarkroom

IngelaS
2007-08-16 11:32
0

#2 håller med Sphinx, rätt färnyans ser ut som du lyckats men jag tror som sagt att man behöver ha lite dramatik i bilden också.

Jag testade med en av Gunnars kundbilder, en vanlig brudparsbild blev inte alls samma coola effekt men denna funkade rätt bra tyckte jag:

AndersT
2007-08-16 11:34
0

Tack! Ljuset var perfekt för att fixa med den effekten tycker jag. Det är "grain"…inte "noise" tillagt. Kolla in ett filter från redpawmedia.com som heter bleach bypass - mkt användbart. Dels får du fram effekten bleach bypass, dels kan du skapa grain (korn? som bättre efterliknar brus på film) och dels kan du vinjettera med filtret. Jag brukar inte använda så mkt filter i mina bilder, men detta återvänder jag till :)

Anders
digitaldarkroom

AndersT
2007-08-16 11:36
0

Anders
digitaldarkroom

andmag
2007-08-16 11:41
0

Hmm varför sitter jag på jobbet och läser detta… måste hem.. simulera magsjuka??? :D

IngelaS
2007-08-16 11:47
0

Den är på Italienska man fattar ju inte vad dom skriver men man ser på bilderna.

Dom använde duplex hmm..intressant. Ganska självklart egentligen om man tänker efter. Nu ska jag göra en ny test haha Glad Tack Sphinx!

IngelaS
2007-08-16 11:53
0

#10 Ja, hitta på något så du kan vara med och leka Glad

Har själv en massa jobb som jag måste ta nu så nästa test får nog vänta till kvällen.

baziq
2007-08-16 12:20
0

tackar tackar.jag brukar faktiskt använda just denna effekt på mina brudparsfoton, med vissa ändringar. men nu gjorde jag en lite snabbt på en man från ungern. synd med solskenet på höger sidan bara :(

[Wriiist]
2007-08-16 16:59
0

vad är 300 effekt och hur gör man den??

IngelaS
2007-08-16 17:17
0

#14 Om du läser tråden och klickar på bifogade länkar så ser du vad det är.

Mvh Ingela

IngelaS
2007-08-16 22:36
0

#9 Det är en sak som är fel med den där tutorialen och det är att när man använder duplex så går det inte att måla fram underliggande lager eftersom lagren slås samman när man gör duplex.

Eftersom jag sett filmen så vet jag att ögonen ska vara blå eller gröna och färgerna på kläderna ska lysa igenom, bästa sättet att få fram effekten borde vara att göra en egen sepiatoning via nyans/mättnad och måla fram underliggande lager

Vad tror du Sphinx?

AndersT
2007-08-16 23:04
0

Gör en kopia (alltså en helt ny bild) och kör den i duplex, lägg sentillbaka den till RGB-originalet, så går det måla…

Det går säkert att göra som du skriver också, personligen  tycker jag sepia (och dess toner) är ganska enkla göra i duplex och de blir i regel bra

Anders
digitaldarkroom

baziq
2007-08-17 00:16
0

jag kommer ihåg att jag gjorde svarvita bilder med en detalj i färg i photoshop 3.0 med just den tekniken duplicera bilden och kopera övr den på orginal bilden. möjligheterna blir oändliga. kul att du tog fram den igen sphinx. det var länge jag använde den. men sen är frågan om 300 är en duplex eller om det är en variant av bl-lägen och nyans-mättnad. +dodgeburn.

IngelaS
2007-08-17 00:25
0

#18 det räcker inte bara med en duplex man måste använda nivåer, dodgeburn, högpass m.m också

Allt är en mix

fotokrafs
2007-08-17 00:38
0

Har inte sett filmen, men kul att se era bilder! Har ingen aning hur ni gör.. får försöka testa ngn ggn. Laddade upp en bild på lilla Elsa, ja, jag vet det är inte 300-effekten

AndersT
2007-08-17 01:40
0

Förlagan/filmen kontrasterrar ju mkt mot rött (och blått), så jag gjorde denna också

Anders
digitaldarkroom

AndersT
2007-08-17 19:11
0

Puttar upp denna; ingen mer som har nån bild att lägga in?

Anders
digitaldarkroom

IngelaS
2007-08-18 12:07
0

Har inte haft tid att testa något mer, massor med jobb nu innan jag åker till Kreta på torsdag, jag återkommer med bild så fort jag hinner.

Fint Sphinx! Glad (sista du la upp)

Jiger
2007-08-19 04:51
0

Tydligen har jag missat något här …

Har inte tagit del av vad "300 effekten" är för något och inte heller sett filmen - förrän igår. Var ju bara tvungen efter att ha sett bilderna som lagts in här, bl a.

Kan inte påstå att jag tyckte filmen i sig var sådär bra som man vill göra gällande, men den var definitivt spektakulär. Inte minst då för bildspråket som var synnerligen effektivt. Den ska visst ha befunnit sig i "post production" i över ett år - vilket är en evighet i filmsammanhang - men resultatet var absolut värt det.

Så då måste man ju prova att göra nå't i den vägen själv och det här är alltså vad jag fick ihop. "Läste" den italienska handledningen som sphinx pekar på och använde i stort sett den rekommenderade Quad-duplex tekniken för att göra grundblderna. Damerna kommer från iStock Photo resp Dreamstime, Katanan(-orna) från Dreamstime och bakgrunden är en blandad samling från olika källor med gratisbilder.

Större bild (800x532) finns här:  Trinity medium res

IngelaS
2007-08-19 11:18
0

Ja jäklar Jiger, du har lyckats! Kanoners! Glad

Jag vill veta hur du har gjort lite mer exakt, vilken färgsammansättning har du använt tex? och ljuset i vänstra hörnet, har du gjort det själv?

Jättesnygg bild!

Jiger
2007-08-19 13:15
0

Tackar, tackar !   Skrattande

Nu tittade jag på bilden igen när jag vaknade till nytt liv i morse och tänkte:  "Näääää …  det här duger inte .. !". Så jag gjorde om den lite och ändrade bl a vitpunkterna, för jag tyckte den blev lite väl murrig. Man är inte så fräsch vid 3-tiden på natten, tydligen. Har lagt upp den nya versionen precis nyss. Tyvärr är färgrymden Adobe RGB - vilket blir kanon i Photoshop - men det försvinner en hel del när man tittar i webbrowsern, som är SRGB. Kör gärna upp den i Photoshop istället i Adobe RGB, för det blir en helt annan briljans som inte kommer fram i browsern.

>"Jag vill veta hur du har gjort lite mer exakt…"<    

Jahapp, så var vi där igen då (Å herre jävl….). Hur gjorde jag egentligen ..? Ja, först plockade jag ut bilderna jag ville använda och frilade damerna och Katanan med kanalmasker. Alla bilder som ingår i montaget fick sig en genomgång med den där "italienska" Quad-duotone metoden - utom Katanan, som jag ville göra andra manipulationer med. Använde i stort sett dom duotone-färger som syns i skärmdumparna. Sparade inställningarna som "300.ado" för ev framtida behov. Varje en fick jag tweeka kurvorna i resp duo-färg för att få det så lika varandra det gick. La tillbaka Quad-bilderna över originalen och fipplad med blandningslägen, opacitet, färgblans, Hue/Saturation, selektiv färg, lagermasker, osv osv osv mm mm - du vet hur det brukar vara. Byggde först bakgrunden ungefär som beskrivet ovan och lite lagerduplicering med spegelvändning och utplock av bilddelar som blandades in.

Placerade sedan ut damerna, justerade färgerna lite till, laddade upp Luminosity informationen för resp bild och justerade nyanserna, lagermasker etc etc …  Sist kom Katanan(-orna). Samma en duplicerad, spegelvänd, roterad och placerad. Bytte ut dom vita inläggen i handtagen mot en röd färg. Lite Dodge - Burn och det hela var i stort sett klart.

Och ja - jag har lagt till ljusschakten eftersom dom inte finns i någon av bg-bilderna. Det kommer nog en video om det här framöver.

Sedan var det bara att lägga till texten. "Titeln" gjord med en TT-font som heter "Ringbearer" som dök upp strax efter Sagan om Ringen-filmerna. Undertexten med något som luddigt nog heter "Unique 29 HU".

Jag gjorde en "karta" över dom bilder jag har använt, och den kan ses här:   Bildkomponenter 

Det här var kanske inte fullt så informativt som du förväntade dig, men du vet - jag har jäkla svårt att rekonstruera vad jag har gjort i efterhand.

--- DKJ ---

IngelaS
2007-08-19 19:08
0

Nya versionen blev snyggare Jiger, den andra var nog aningen för röd, denna är perfekto! Glad

Har också sparat min 300 effekt i kvadruplex, det är finlir som gäller på varje bild. Jag har gjort ungefär som dig fast inte morfat flera bilder, ska träna mer sen när jag får tid. Tack för infon!

Jiger
2007-08-19 19:56
0

Öööhh… "kvadruplex" .. ?  Ok - coolt !! Cool

>"det är finlir som gäller på varje bild…"<

M-mmm - man börjar förstå varför filmen låg ett helt år i Post Production. Tänk dig, ladda in ruta för ruta i en hel långfilm och "kvadrupla" ..  (skojar hejdlöst, naturligtvis)

Funderar faktiskt på att ladda in Crimsons ICC-profil och justera upp bilden efter den och göra en mini-poster. Ska jag fanken göra bara för kul.

AndersT
2007-08-19 20:13
0

Snyggt jobbat Jiger! Du har verkligen fått till färgerna. Som ni säger är det mkt trixande med varje bild för att få fram rätt nyans, men den kvadruplexkombinationen är nog den som funkar bäst av det jag stött på på nätet hittils.

Anders
digitaldarkroom

IngelaS
2007-08-19 20:55
0

#29 japp, det verkar så och den är enklast att få till eftersom man kan spara effekten och sen bara justera kurvor beroende på grundbilden, det var ett bra tips Sphinx Glad

Cindy-
2007-08-19 22:51
0

Åh…ni gör så härligt fina bilder…..

Inte för jag är så insatt i 300 effekten…..men för skoj skull lämnar jag in ett litet bidrag…. Glad

IngelaS
2007-08-19 23:45
0

Kanonsnygg Cindy! snygg effekt på ögon och himmel *gillas skarpt* Glad

Jiger
2007-08-19 23:57
0

För att inte vara insatt i 300-grunkan och dessutom gjort i Elements 5 så tycker jag att det där var riktigt bra. Den "strypta" färgskalan finns där, dramatisk kontrast och spetsen (ögat) som lägger till det där hyper-realistiska. En bra början, Cindy !

#29 & #30: Jodå, mycket trixande var det och mesta tiden gick åt att "färg-obalansera" så att tonaliteten hamnade någorlunda lika. Det gick naturligtvis inte att få helt överensstämmande eftersom bilderna jag använde för att göra slutmontaget var tagna i mycket olika ljus- och fotosituationer. Jämför t ex dom två vassa damerna på bildkartan. Jag skulle aldrig ha gått iland med det här om det inte hade varit för din italienska handlending, sphinx. Jag menar - vart hade man ens börjat med "kvadruplexeringen" när man inte brukar hålla till i Panton-rymden .. ?

Jo, förresten - jag glömde säga att jag faktiskt la på lätt Surface Blur på dubbel-katana-damen i mitten. Det fanns redan en viss sådan effekt lagd på den andra "svärdskan", så jag gjorde det för konsekvensens skull. Å för att jag är "yrkesskadad" av allt modellretuscherande…   Tror det är mer tilltalande än den beskrivning som den engelska sajten hade: ".. inoljade skådespelare … smutsiga … blanka kroppar … svettas som grisar efter ansträngningen .. " 

Öhhh..  eller … hallå … vänta här nu … he-he ..  Skrattande

Cindy-
2007-08-20 00:07
0

#32 Tack snälla du………. Glad
Ja…det var kul att göra ett försök…..

Cindy-
2007-08-20 00:09
0

Tack Jiger…..Glad
Ja….det var kul att försöka…….och min söta systerdotter fick bli modell………*s*

AndersT
2007-08-20 15:26
0

#31 Snyggt motiv, det funkar bra. Färgskalan är åt rätt håll, men ska va lite mörkare brun. Som de andra skriver, bra början :)

Anders
digitaldarkroom

Cindy-
2007-08-20 15:59
0

#36 Tack…. Glad

Okey….lite mörkare brunt….
Ska hålla det i minnet….*ler* Det var väldigt roligt att göra den, och jag kommer prova fler gånger…. Glad

laimer
2007-08-21 01:36
0

Hej :-)

Fina bilder ni har gjort. Mycket inspirerande så jag tänkte också prova skapa en 300 bild :-))) Har själv inte sett filmen men skall såsmåningom antar jag. mmm.

Har sammanfogat tre bilder ur makens bildarkiv. Karolinerna är från Linné dagarna i Visby och havsbilderna är tagna någonstans längs Gotlands östra kust

mmm vad är kvadruplex och den där "italienska" Quad-duotone metoden??? en genväg :-))) 

må gott :-)

Cindy-
2007-08-21 03:49
0

#36 Måste bara fråga….är denna bättre….?

Har försökt och försökt……….men jag får inte till det….blir fel i färgskalan här…………..*s*

Bullan
2007-08-21 10:09
0

#36…ett par mörkröda läppar skulle inte vara fel i den bilden.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Jiger
2007-08-21 18:09
0

Nej, "Kvadrupelx" och "Quad-duotone" är egentligen samma sak - uttryckt på olika sätt. Tyvärr är det heller ingen genväg (snarare en "senväg") utan en metod som vi har använt för att få fram den återhållna tonalitet som finns i bilderna.

Att jag kaller den "italienska" beror på att sphinx:s länk hänvisar till metoden på en sajt som är på italienska - men det finns en engelsk "sammanfattning".

Här är den : "Kvadruplex"

-- DKJ --

laimer
2007-08-21 19:19
0

Allt är senvägar i ps käns det som :-))))
skall spana in länken :-)

AndersT
2007-08-21 22:02
0

#39 den är klart bättre i färgtonen tycker jag. Kanske den skulle va lite ljusare nertill. Och som #40 skriver kan röda läppar göra sitt till, eftersom effekten i sig kontrasterar mkt mot rött (eller blått) i filmen.

Anders
digitaldarkroom

Cindy-
2007-08-22 00:00
0

#43 / #40 Jo…jag känner det själv nu att den borde kanske vara lite ljusare underifrån……och i så fall skulle läpparna också synas bättre……..

Får se om jag tar tag i det igen……..eller om jag testar med en annan bild…..

Tack för råden..!! Det är guld värt ska ni veta…….. Glad

Jiger
2007-08-22 16:37
0

#44 /  Det är rätt, Cindy ! På't igen bara. Rätt som det är så blir det som det ska. Experimenterande lär man sig otroligt mycket av.

Allmän kommentar:  Jag gjorde som jag sa i ett tidigare inlägg och skickade iväg bilden till Crimson för att dom skulle göra en mini-affisch av den. Fick den idag, och --- Whoffff, alltså. Det blev gôr-bra. Dom gjorde en 50 x 70 cm från ett original i 130 dpi och det blev kanoners kanoner. Kul att kunna sätta upp bilden på väggen inom glas och ram.

laimer
2007-08-22 17:23
0

#44 det skall bli spännande att se nästa bild:-)

#45 mycket intressant att Crimson klarade av det. Kanske ngt att prova på i framtiden :-))

Jiger
2007-08-22 21:56
0

Jodå, Crimson fixade det. Visserligen hade jag kunnat ta med bilden till något av dom tryckerier jag brukar jobba med när jag gör trycksaker åt kunder, men jag ville ha bilden på typ fotopapper. Inte vanligt tryckpapper.

Ok, jag använde deras Prefix-tjänst (professionella användare) och gjorde en hel del förkollar med deras egen ICC-profil (nedladdningsbar från Prefix-sajten), men helt 100 som det blir i utskriften kommer man aldrig.

Att jag använde Prefix-tjänsten gjorde att jag fick pynta 250:- för en 50x70, men jag gör hellre det än 100:- för nå't halvfjaskigt som man gömmer undan i garderoben. Men jag brukar använda Crimson när jag vill ha bra utskrifter. Dom fixar det mesta "med beröm godkänt".

SmuS
2007-08-22 22:30
0

aaa

joytick
2007-08-23 00:54
0

Haha misslyckades ganska totalt, kanske lite svårt med en sån här bild :) Men lägger in den ändå för skojs skull :D

oldflattop
2007-08-23 01:14
0

Nu har jag äntligen tagit mig tid att prova på det här, jag har använt tre olika bilder: kvinnan har jag fotat själv, kyrkogården är från sxc.hu och himlen från moderskeppet. Har jobbat med triplex. Kommentera gärna!

Cindy-
2007-08-23 01:37
0

#49 / #50 Men så himla duktiga ni är!!!!

Båda bilderna är kanonfina!!
Fattar inte hur ni får till det så fint….. Glad

Fotokanen
2007-08-23 17:06
0

fattade inte så mycket av det dära. kan någon förklara lite snabbt hur man gör?

AndersT
2007-08-23 17:15
0

#52 har du kollat länken under #9? Om inte kolla den och fråga gärna mer sedan?

Anders
digitaldarkroom

Fotokanen
2007-08-23 18:04
0

jag fattade mindre av den andra. Men nu när jag har mer tid så skulle jag kolla på den första men då går det inte att öppna den?:S

AndersT
2007-08-23 18:06
0

Kolla inlägg #41, samma länk där…den funkar för mig iaf…

Anders
digitaldarkroom

Fotokanen
2007-08-23 18:13
0

jag förstår tills man kommer fram till tredje bilden hur man får upp opzioni due tonalitá är inte så bra italienska :P

AndersT
2007-08-23 18:15
0

Om du förvandlat bilden till gråskala, så ska du gå in under samma meny, men nu välja det verktyg som heter "duotone" - där kan du sedan välja om du vill använda två,tre eller fyra färger i din bild.

Anders
digitaldarkroom

Fotokanen
2007-08-23 18:48
0

Tackar för hjälpen! =) så här blev bilden =)

Jiger
2007-08-23 20:32
0

Sphinx.

Upptäcker nu en knepig sak med italienska sajten som du/vi har länkat till. Ibland ploppar den upp på italienska och ibland på engelska….

Är det bara jag som har det så, eller har fler upptäckt detta ? Ibland räcker det med att uppdatera sidan för att den ska växla språk, men ibland måste man stänga och ladda om.

Go figure …  ??!!

Jiger
2007-08-23 20:40
0

#58/ Verkar som om du fick till det där med "kvadruplex" till slut. Det var knepigt att komma underfund om och jag tyckte att tonfördelningen inte betedde sig som det borde när man manipulerade respektive färgs kurva, men det var tills dess jag fattade att kurvan styrde inblandningen av resp färg.

Dock tycker jag att din effekt mer påminner om sepia-toning och inget fel i det, men det kan du åstdakomma enklare med Hue/Saturation (vad heter det på svenska?), men du har onekligen hittat en kombo som ger en intressant toning. Hoppas du sparade den för framtida bruk ..

-- DKJ --

AndersT
2007-08-23 23:02
0

#58 Färgen är mer Sepia, och som Jiger säger är det lite knepigt att ställa in färgerna med det kurvverktyget, men med lite pill så funkar det. 

#59  jag har sett det också och uppdaterat sidan, sen har det funkat. 

#60 hue/saturation=nyans mättnad :)

Anders
digitaldarkroom

laimer
2007-08-24 12:57
0

Hej här kommer en ny bild

det är tre bilder alla tagna av Torkel Molin.  Det har varit lite trixit att få ihop dem. Jag har försökt att spinna lite på stämningen i de tillgängliga filmbilderna, men får inte riktig till det.

Skulle verkligen uppskatta kommentarer då jag tenderar bli blind på mina egna bilder.

Fotokanen
2007-08-24 13:58
0

tackar. Jo lite pill måste man göra jag fixade den dära bilden lite snabbt

AndersT
2007-08-24 14:32
0

#62 Motivet är spännande, men jag tycker bilden är för otydlig.. I himlen har du bra färger för effekten, men medan nederdelen av bilden drar åt det röda hållet… Skulle vilja se mer av denna bilden, tyker som sagt det är ett spännande motiv du har :)

Anders
digitaldarkroom

laimer
2007-08-24 15:23
0

#64 tack:-)
Skall se om jag klarar av att fixa det röda :-)

joytick
2007-08-24 15:39
0

Okej här kommer ett till bidrag från mig, lite bättre än de förra :)

laimer
2007-08-24 16:32
0

:-) en ny gubbe i badet lite mindre röd på min skärm i alla fall

detaljerna försvann en del när jag minskade ned bilden tyvärr

menmen

laimer
2007-08-24 16:39
0

ush vad blaskigt detta blev då provar lägga en svart ram runtdet kanske hjälper lite

laimer
2007-08-24 16:50
0

#64 varför blir bilden så väldigt liten ??? jag måste göra ngt fel när jag konverterar till jpg :-(

Emely
2007-08-24 17:32
0

Jag har tittat länge på tråden och idag tog jag mig äntligen tid att leka med effekten i fråga på ett av mina egna foton. Här är mitt resultat. Kritik mottages tacksamt!

Bullan
2007-08-24 23:21
0

Mitt försök, använde en av Gunnars övningsbilder :)

Är det någorlunda rätt färger?

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

soif
2007-08-24 23:29
0

# 71 är den inte lite för grön?

AndersT
2007-08-24 23:58
0

#66 bra färger, de är i rätt tonläge tycker jag 

#67-69 det är för mkt rött fortfarande, har du använt kvadruplex och försökt justera i det kurvverktyget? jag vet inte varför din bild blir mindre…

#70 lite för grön

#71 lite för grön

ett tips kan vara att konvertera bilden tillbaka till RGB och lägga ett lager med brunt eller brungul över i ngt blandningsläge och eventellt också justera opaciteten på detta lager

Anders
digitaldarkroom

Bullan
2007-08-25 13:19
0

Nu har jag gjort om den…bättre än så här blir det inte för mej…iallafall inte nu.

Gjort lite annan metod också för att få till det. Om man ser på 300-bilder som finns på nätet…så har ju bakgrunden och människorna olika nyanser!?!?

Emely
2007-08-25 13:22
0

Tack Sphinx, jag hade själv en liten känsla av grönt, men eftersom jag hade försvagat den en gång redan så tänkte jag inte på att den fortfarande hade lite av den nyansen… Är det här bättre? Hur funkar förresten bilden och utsnittet? Särskilt krigslik är den ju inte, men jag tyckte ändå själv att det finns nånting i den som passar in i effekten…

Edit: Hmm, nu ser den nästan lite väl röd ut här…

Bullan
2007-08-25 13:33
0

#75…tyckte min bild också vart rödare då jag lade upp den!?!Generad

Jag tycker det blev en klar förbättring på din bildSkrattande Bra jobbat!

joytick
2007-08-25 22:40
0

Vill gärna ha mer kritik på min bild :D

AndersT
2007-08-25 23:44
0

#77 Det är rätt färgton tycker jag.

Anders
digitaldarkroom

joytick
2007-08-25 23:57
0

haha ja du sa det, men något mer må det väl finnas att säga :)? Oskyldig

AndersT
2007-08-26 00:01
0

okej då :) bilden är inte så spännande i sammanhanget då jag tycker det ska till en mer dramatisk bild med flera objekt i bilden. Försök att göra en sån bild med ett naturmotiv, tror det kan funka bättre

Anders
digitaldarkroom

joytick
2007-08-26 00:42
0

Okej, tack :)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.