Ferrari
Sitter och retuscherar en Ferrari. vad tycker ni?
Före

Efter

wow va häftigt 
riktigt läcker, du är grym.

Jättesnyggt, bilen är något cool efter bearbetning (innan också förresten) men jag gillar inte miljön runt omkring, känns lite fel..kanske du skulle ta bort huset och lite buskar/trän? 

Jo det är på gång, sitter och försöker göra ngt dramatiskt i bakgrunden men det är inte så lätt :)

Snygg bil och en bra retuschering, men finns några detaljer. Nedre delen av bilen är riktigt riktigt bra, den övre delen ser ut som om du använt skärpefilter och har en kvarstående aura som är för skarp. Sen håller jag med Ingela om att bakgrunden bör bytas ut…
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Gött mos! Lite Davehilligt, coolt…

Sphinx nu när du säger det, lite snorgrön aura kbakom bilen, hmm verkar ha blivit i lpg konverteringen. Sen ngt som jag stör mig sjölv på, speciellt rutorna ser ut som såpbubblor. blev efter Dave Hill efekten.

Jodå - det ser över lag ok ut, men inte i den miljön. Finns inget i den som skulle kunna producera sådana refelektioner i så uttalad färgkontrast ( = känns "en aning för fejkat"). Och - som du säger - glasrutorna är "för mycket".
Så, en annan miljö och en tunnare redigering av glasytorna så kan det bli nåt riktigt coolt.
Fast i en annan miljö kan du nog inte ha reflektioner av träd i motorhuven…
tycker att det är lite för mycket glans…..
Tycker det är fel färg i fönstret…. inte så lila kanske…
(jag gillar punkter… XD)

Yä! Väldigt snöggt :D Men bakgrunden kanske inte riktigt passar in 
hur gör man för att få den så glansig??

#12 Man putsar den lääääääääääänge ;)
Ha ha XP
alvarligt. hjälp…
#13 hahahahaha xD
men hur gör man??

Jobbat med Levels, High Pass filtret och med olika blandningslager Vivid Light och color.
ok.. tack! ska se ifall jag kan översätta det till svenska XP
vad heter High pass på svenska??
kom på de XP

Andmag….Applåder och bugningar för en enastående retusch, vilket proffsjobb, imponerande! 
Får du bort speglingarna i huven så har du en vinnare, fantastiskt vilket jobb du har lagt ner *två tummar upp*

Tackar, ja jag får nog ta en tur till bilen igen med o1:ans sandpapper och matta ner lacken lite :)
Nej det ska nog gå..
Ser nu att jag glömt att ta bort den fula nummerskylten oxo.

Tycker du har höjt bilen ett snäpp, eller två :) Det finns detaljer som alltid går att förbättra, som motorhuven, men de stör inte om man inte stirrar sig blind på just det. Snyggt.
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

tycker den blev jättebra! gillar speglingen:)

Tackar!

oj vad bra! oj! i sista bilden tror jag du fått färgen lite utbränd på ett litet område mellan framdäcket och nummerplåten, skulle nog bli bättre bara linjerna inte var riktigt lika skarpa, sen det där med träden kommer bli tungt, jag kan inte några särskilt bra genvägar där, du får lägga upp en mall för hur linjerna går så blir det lättare.
hur som helst, bilen var snygg från början och du har lyckats putta up det ända till extremt snygg! jättebra bild verkligen, det blev bra med miljöbytet men jag gillade effekterna du fått på omgivningen ändå, det såg overkligt ut men absolut på väg åt ett häftigt håll. men återigen, oj vad bra! den ser ut som jag vet inte vad den ser ut som.. extrem helt enkelt, extremt snygg!
Woooow!!!

Extreemt!! :O vart helt klart grymt snyggt! vrålåk ;)
WOW va jättesnyggt du har fått till det!!!
Himla duktig du är!!

Betydande förbättring sedan sist ! Börjar bli riktigt bra nu. 
För att komma med nå't att "gnälla" över då så får jag inte reflektionen i golvet att gå ihop riktigt. Det är något med perspektivet som inte stämmer… För att få en sådan reflektion borde golvet bukta (ha en "fartbula") någon knapp halvmeter hitom bilen för att sedan stupa brant neråt efter ytterligare någon halvmeter. Eller ? Jo, jag förstår att du velat experimentera lite och inget fel i det, men har du alltså försökt att få golvet att se vått ut och använt Ripple- eller Wave filter ? I så fall borde du nog försöka att öka frekvensen.

om vi ska analysera reflektionen så vore det väl naturligt att den låg mot oss också, en reflektion fungerar ju inte som en skugga untan måste gå i en linjär vinkel från beskådarens perspektiv. det bästa vore om du hade en bild i ungefär samma vinkel fast snett nedifrån, där reflektionen studsar för oss

bara bra gjort, dock e det nått med reflektionen som inte jag får grepp om

Riktigt snyggt!!!

Tack för den fina kritiken och ja speglingen är inte 100% naturlig :) testade massor med olika speglingar och jag tyckte denna blev den intressantaste även om den inte är naturlig.

jäklar xD super snyggt