Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettgimp
Läst 1217 ggr
tonååring
2014-04-24 14:13
0

Digital illustration

Hej! Jag har ett skolprojekt där man ska göra reklam för en produkt och jag valde läppstift. 

Jag vill göra en digital illustration, dvs att man bygger upp bilden helt och hållet i bildredigeringsprogrammet och inte fotar. Kommer använda mig av bildredigeringsprogrammet GIMP.

Någon som kan ge tips om hur jag ska börja med att forma ett läppstift eller läppar. Tips tack! :) 

(Bilden måste vara inlämnad imorgon)

leemland
2014-04-24 20:58
0

Det lättaste är väl att börja rita linjerna ? :P 

Har du testat att googla/kollat på youtube? Har för mig jag sett något liknande. Kanske inte där dom byggt upp ett läppstift men :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

bigg_martin
2014-04-25 04:55
1

Ta en bild på läppar och läppstift. Sedan finns det filter du kan använda för att få den att se ritad eller målad ut.

mvh Martin

pellepiano
2014-04-26 10:19
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För att bygga upp en bild helt och hållet får du göra det i ett 3d-program eller måla med penslar och annat i GIMP.

3-program finns gratis men tar en stund att sätt sig in i. Men där kan man bygga upp egna objekt från ingenting. Här är tex ett läppstift jag renderade i ett 3d program, och sen la in i bilden på att Attera kunde luta sig mot =)   ( just detta läppstiftet fanns som färdig 3-modell gratis på nätet,  så jag har bar ornat med belysning, reflektionskarta, och material i 3d programmet.

tonååring
2014-04-27 11:02
0

Tack för tipsen! :)