Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 443 ggr
Cindy-
1

The lonely Elf

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild drama kan man säga!

Här ser man hur viktigt det är att man först kollar upp med Stock ägaren på Deviantart om det är okey att använda en stockbild.

Ja faktum är att vissa är väldigt hårda. Jag gjorde en bild med en modell som jag tyckte passade så väldigt bra. När jag hade gjort färdigt bilden så gjorde jag även en Tutorial på mitt arbete. Både på Engelska och på Svenska.

Jag läser alltid Stock ägarnas Regler men hade tydligen blandat ihop bilderna så när jag läste Reglerna igen så såg jag att jag inte fick publicera bilden utanför Deviantart och inte använda stockbilden i något kommersiellt syfte utan att först kontakta henne om lov.

Jag blev så arg på mig själv!!! Självklart vill jag publicera bilden utanför Deviantart!! Jag har ju en hemsida och en FanPage på Facebook där jag alltid publicerar det jag gjort.

Jag skrev då ett meddelande till henne på Deviantart, samt ett meddelande på Facebook. Och t.o.m så skrev jag till hennes gmail adress. Detta är flera veckor sedan och jag har ännu inte fått något svar.

Ja då fick jag helt enkelt göra om bilden med en annan modell. Det tog sin lilla tid. Men det värsta var Tutorialen som jag fick göra många ändringar i. Så allt det här har tagit en evighet.

Nu är det i allafall äntligen färdigt. Men som alltid så tycker man att den första versionen var bäst. 🙂

Men den kan jag då tyvärr inte lägga upp här. (Får inte laddas upp utanför Deviantart)

Stock artister. (länkarna går inte direkt till stockbilden, utan till Stock ägarens galleri.)

Bakgrunden är min egen. Mitt stock galleri: dezzan-stock.deviantart.com/ga… 
Modell delainestock.deviantart.com/ 
Alv öra: se.depositphotos.com/7957667/s… 
Spansk mossa: grannysatticstock.deviantart.c… 
Grenar: brokenwing3dstock.deviantart.c… 
Näckrosor: mytini.deviantart.com/ 
Bokeh textur stock: koko-stock.deviantart.com/ 
Spindel nät: www.brusheezy.com/brushes/1289… 
Blommor: shop.scrapbookgraphics.com/Lor…

Cindy-
0

Jag skulle vilja informera er som är medlemmar på Deviantart och kanske har missat de här Journalerna, att det förekommer många stockbilder på Deviantart som inte är legala. Det är alltså vissa som erbjuder bilder som är hämtade på andra platser på Internet. Bl.a Google. Sen har man gjort om dom lite, eller frilagt objekten, och så erbjuder man dom som stockbilder.

Här är två Journaler som talar om detta. Och i den ena Journalen har man även lagt upp några av de Stock ägare som man ska akta sig för och alltså inte använda stockbilder från. Journalerna är på Engelska

Not legitemate stock

Galleries I do not recommend

leemland
0

Underbar bild :) Gillar den verkligen, skulle kunna tänka mig ha en utskrift på väggen  :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cindy-
0

#2 Tack så mycket 🙂

Men om du tittar i mitt Deviantart galleri här. GALLERI så ser du den andra bilden jag gjorde med en annan modell som jag inte kan lägga upp utanför Deviantart. Den tycker jag mera om. Den ligger precis före denna bilden och heter "Sleeping Elf in The Moonlight"

leemland
0

Jag gillar dom båda 2 , kan nog inte välja en favorit ;)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cindy-
0

# haha okey, ja jag gillar nog den jag gjorde först mest.