Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 2950 ggr
Moag
0

Installera PS på flera datorer?

Jag har photoshop elements (köpt), och undrar om någon vet om jag kan installera den på en annan dator eller om man bara har det på den man installera det på i början? Jag minns inte riktigt hur jag gjorde när jag installera, men det var genom nätet.

Cindy-
0

Jag har för mig att du får installera det på två datorer. Men gå in på Adobes sida och kolla om du är osäker.

beem
0

Jag började fundera över detta med lincenser. När jag köpte PSE från Dustinhome stod det 1 licens. Hos vissa butiker står det 1 användare så det tolkar jag som samma sak. 1 användare - innebär det jag som fysisk person eller användare = 1 dator.

Jag har PSE och CS 5 bara på den stationära men det vore intressant att veta.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Cindy-
0

I användare är nog samma som 1 licens. Alltså på en dator.

Men jag har för mig att jag läste på Adobes sida en gång att jag kunde ha PS på två datorer. Om jag tex har en stationär och en laptop. Men man får inte använda de båda programmen samtidigt. Vilket i så fall skulle betyda att två personer kör på samma program.

Cindy-
2

Så här står det på Adobes sida:

Aktiveringen medger installation i två datorer. Enligt Adobes produktlicensavtal har huvudanvändaren rätt att installera produkten på en primär dator, samt på en hemdator eller bärbar dator, under förutsättning att båda exemplaren inte används samtidigt. Även om processen medger installation och aktivering i två datorer är användningen av programmet i den sekundära datorn begränsad till den användare som innehar licensen. Att låta andra använda det andra exemplaret av programvaran är ett brott mot licensavtalet.

http://www.adobe.com/se/activation/faq.html

beem
0

Tack Cindy. Det var bra information.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Denna kommentar har tagits bort.