The angel is a llama - photomanipulation
Första gången jag gör ett inlägg här :P.
Jag är inte så duktig med photoshop, men tycker ändå det är riktigt kul att leka i det. Tänkte visa upp min senaste skapelse.
Länkar till alla stockbilder som använts finner ni HÄR!
OBS! eftersom jag är ny här på Bildredigering i fokus så kan det hända att jag placerat inlägget i fel kategori. Om så är fallet så får ni flytta den i rätt åt mig. :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Fräckt!
Ni som är mer erfarna får gärna komma med lite tips och råd om vad som skulle kunna förbättras och hur jag kan lära mig att förbättra. Vill lära mig så mycket som möjligt :) .
Åh vad roligt att du postar din bild här. Jag önskar att många fler ville göra det.
Roligt att du har drivkraften att vilja lära mer. Det låter jätteskoj.
Bilden är jättesöt. Och när jag såg rubriken. The angel is a Llama! då tänkte jag på Deviantart direkt där man delar ut och får sådana :)
Jag tycker bilden är jättesöt. Det är alltid svårt att tala om vad man skulle kunna göra bättre. Själva scenen och upplägget är ju ändå bildskaparens idéer.
Normalt brukar jag alltid tjata om skuggor och ljus då det ofta glöms bort.
Men om jag skulle göra ändra något med din bild så skulle jag nog fixa bort det som är svart längst ner på vingen som är på Llamas vänstra sida. Och forma den lite så att den stämmer bättre överens med den andra vingen.
Men annars tycker jag att bilden är bra! 🙂
#3 åh tack så mycket för din kommentar :).
Ja jag vill också bli av med det svarta under vingen, men vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt för att inte råka förstöra vingen eller på annat sätt krångla till det, haha. Jag är ju nybörjare på detta så är inte helt hemma i alla funktioner på photoshop, utan blir ju mest att man leker sig fram och försöker få saker att fungera på det viset utan någon annan direkt kunskap.
Likadant detta med att tillsätta skuggor och ljuskällor vet jag inte heller hur man bär sig åt för att få det snyggt och realistiskt? Så lite tips på dessa områden mottages tacksamt :).
För att få bort det svarta längst ner på vingen tycker jag att du kan prova att maska bort det lite försiktigt med lite lägre opacitet. Prova med 50%. Och sätt in penseln på ungefär halv hård.
Man får prova sig fram. Allt beror på hur stor din fil är som du jobbar med.
Försök att jobba med stora filer det är lättare och ger ett bra slutresultat när man sedan minskar ner bilden för webben.
(Men vad du än gör, spara alltid den stora filen i PSD format.)
Skuggor och ljus tänkte jag göra en Tutorial om snart. Det är ett svårt kapitel eftersom just skuggor ser så olika ut beroende på ljuset. Jag tycker själv att det är svårt.