Rita om bild till högupplöst roll up?
Hej!
Jag har fått en bild av min chef, en skärmdump av en outlook kalender som han sedan skrivit till lite egen text för att det ska se liksom handskrivet ut i Photoshop. Nu har han bett mig rita om denne högupplöst eftersom den ska tryckas på en roll up. Jag känner mig väldigt osäker på vad som är det bästa tillvägagångssättet för att det ska se så bra ut som möjligt och skulle behöva hjälp. Testade att göra det högupplöst i Photoshop och den ditskrivna texten blev bra, men själva skärmdumpsbilden och dess text blev rätt brusiga… Tips och råd?
Om den ska ritas är kanske Digital konst iFokus en bra plats att fråga också. http://digitalkonst.ifokus.se
Gör det vektoriserat. Illustrator, InDesign eller liknande.
#1 Ja, han skrev "Rita om till högupplöst" men eftersom jag bara har InDesign och Photoshop så hoppas jag att det är något jag kan göra där :) Men jag har mest nybörjarkunskaper…
#2 funkar det om bilden redan är i dålig upplösning?
Har han skrivit något om vilka mått du ska använda?
Har han bara skrivit att det ska vara höguppöst?
När det gäller bilden så bör ju den också vara högupplöst om det ska fungera.
Eftersom du har InDesign så kan du ju använda dig av det programmet. Men bilden som du skrev blev blurrig måste ändå vara högupplöst.
Måtten på roll upen är 85x210
Yes, han skrev "kan du rita om denna bild högupplöst så den går att trycka på roll up". Utifrån det jag har så har jag ju ändrat upplösningen till 300 px/tum men som du skriver, bilden är från början dålig så resultatet är en större bild med pixliga bokstäver.
Verkar som att jag helt enkelt får meddela att jag inte kan göra mer än det då, om det nu är bilden som är problemet :) Tack så mycket!
Om jag förstår dig rätt så är bilden ett fotografi..?
Och i så fall måste du ha en högupplöst bild så att den går att förstora till Roll upen.