Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 1006 ggr
IsabelleM
0

Huden slät

Hej! Jag har undrat länge hur en del får huden så himla slät och fin ut på bilder? Är det diffus glöd man lägger till? Och isåfall vilken färg har man t ex vit eller svart? Skulle bli hemskt tacksam för svar, undrat länge men aldrig fått nått svar.

AndersT
0

Denna artikeln är väl den mest informativa på nätet

http://retouchpro.com/tutorials/?m=show&id=209

Annars finns flera sätt att skapa slät hud med inte fuultt så avancerat resultat. Slå upp t ex "photoshop soft skin" på en sökmotor, så tror jag du hittar olika tutorial i detta ämne.

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

pellepiano
0

Precis … en enkel sökning på Google ger hundratals tips på just detta …

http://www.google.com/search?hl=en&q=photoshop+beauty+retouch&btnG=Google+Search

En vanlig och enkel metod är att duplicera lagret, köra Gaussisk oskärpa på det och sen radera de partier som inte ska vara släta ( dvs allt utom huden ). Sänk sen opaciteten på lagret så du får med lite struktur på huden.

Wikstr_m
0

om du vill få huden slät, använd Airbrush..

Marster
0

surfece blure eller hur det stavas xD

IsabelleM
0

vart finns airbursh ? (a)

pellepiano
0

När du valt pensel finns Airbrush som alternativ bland penselinställningarna. Är en liten knapp med en Airbrush penna som symbol.

Dock är det nog lättare att fixa med Gaussisk oskärpa och lager mask om man är ny på utslätning.

Jiger
0

Se upp lite med Airbrush. Den är inte helt lätt att jobba med. Precis som sin motsvarighet i den verkliga världen läggar den ut färg (eller vad du nu använder) så länge du har påläggningen aktiverad. Det är mycket lätt att få för mycket och ojämn effekt från den och det där kan vara svårt att kontrollera. I retuschering brukar man därför använda någon av det metoder som redan rekommenderats här. Pelles är nog den enklaste av dom om man inte är någorlunda tränad i retuschering. Surface Blur är en kanonmetod, men kräver mer av den som ska göra den. Inte för att jag försöker avråda dig från att använda Surface Blur, men jag tror du har större chans med Gaussisk oskärpa.

IsabelleM
0

Okej, tack för tipsen :) Ska prova nu, hoppas på att det går bra. Resultatet kommer väll upp om jag vågar visa det hehe .

Men vad heter Sureface Blur på svenska om det finns? och vart ska det då ligga? eftersom jag har svenskt photoshop och så .

Jiger
0

Hmmm… Surface Blur introducerades med CS2 och jag har bara CS på svenska, men det ska ligga under Filter -> Oskärpa -> och en bit ner i menyn.

Hur verktyget används i det här fallet - släta ut hud - förklaras alldeles förträffligt i den artikel som sphinx pekar på.

Lycka till !