Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 562 ggr
IsabelleM
0

Ladda upp penslar!

Hejsan. Jag behöver verkligen hjälp!

1. Var laddar man hem penslar?
  2. Hur öppnar man dom?
  3. Ska det bli så man måste klicka på extrahera fil? *stavning*
  4. Kan man ändra färg på dom sen?
  5. Egna tips

Skulle vara jätte snällt om du ville vara snäll och svara på detta, finns också på msn :) Issaah.001@hotmail.com

Alla tips är välkommna (eller vad man säger ;) )

AndersT
0

1. Slå "photoshop brushes" på en sökmotor så kommer du hitta många olika ställen. Annars är deviantart.com ett bra ställe att hitta penslar på

2. Antingen kommer de packade i en s.k. zip.fil och då får man öppna dem, eler så laddas de hem som de är och heter då "abr" - vilket är photoshops format för penslar.

Du lägger dem i följande mapp: Adobe/Photoshop/Presets/Brushes. Sedan öppnar du Photoshop (eller startar om) och går till penslar i verktygspaletten och letar reda på penslarna vid undermeyern på det verktyget, där ska dina penslar finnas nu.

3. Fattar inte riktigt vad du menar med denna.. :)

4. Du ändrar färg genom att ändra förgrundsfärgen.

5. Vill du skapa egna penslar föreslår jag att du slår på en sökmotor: "photoshop brush tutorial", eller kollar in Ingelas tutorial här på bildredigering om hur hon gjorde sin myrpensel :)

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Achatina
0

3. För mig behöver man inte packa upp filerna även om de kommer i extraheringsmappar, det är bara att dra och släppa på skrivbordet och sen öppna dem i photoshop.

En rekomendation är dock att testa brushesarna först innan de åker in i mappen som ovanstående skrev på 2:an. Eftersom alla brushes inte passar till alla photoshop (så vida du inte har PS3)